richardtenggren
L Lucif3r skrev:
Ajjemen, det kan jag skruva under på :) Min raggis(troligen inte 100% ren, men minst 75% iaf) är väldigt språksjuk och "hundig"...
Fast just "hundig" vill jag nog påstå har mer med "uppfostran" att göra än vilken ras dom är. ALLA mina katter har varit mer hund än katt, ska alltid vara med ute, och gärna följa med ut och gå också(nej, jag använder inget koppel, tycker inte om sånt...), kommer när man ropar på dom osv. :)
Ja det låter som vår tjej, pratar massor och ska vara med hela tiden :)
Är min första katt, men hon blir innekatt, men vi tänkte ha henne ute i sele. Ska bara ge henne fästingmedicin först :)

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Svartvit serietidningsruta där en person ligger i sängen och en katt står på personen, båda talar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
J
I brist på kattong kan även frysväska fungera.
En katt som slappnar av och halvsover i en öppen frysväska med ett randigt mönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 17 till
  • Laddar…
Vit katt som ligger upp och ner och slappnar av på ett träbord utomhus bredvid ett glas vin.
Skapa konto

Så här gött kan man ha det när det är midsommar
Mvh/

• Gilla
  • Älska
Agite och 20 till
  • Laddar…
Balkong med katt på räcket, dryckesburk, glas juice och bärbar högtalare.
Skapa konto

Midsommar på balkongen och Rasmus är så klart med, Bärra är ute i kattgården.

• Gilla
  • Älska
Agite och 9 till
  • Laddar…
Katt under vitt trädgårdsbord på träveranda i solsken.
Skapa konto

Och nu dök den andra fyrbenta damen upp. Nu fattas bara den tredje fyrbenta, a.k.a" the silly old bat".
Glad midsommar på er alla!
Mvh/

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Så här kul är det att inte få gå utanför staketet. Svart katt med sele sitter på en mur och ser missnöjd ut mot kameran.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 13 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Så här kul är det att inte få gå utanför staketet. [bild]
Ja ,det är väldigt självständiga djur , så att inte få gå dit man vill är inte populärt. Tror nog vi känner igen det lite alla tillmans.

• Gilla
Lucif3r och 4 till
  • Laddar…
M mindis skrev:
Ja ,det är väldigt självständiga djur , så att inte få gå dit man vill är inte populärt. Tror nog vi känner igen det lite alla tillmans.
Vi ska fortsätta med katthägnet i morgon. Katten är van att vara i vår inhägnade trädgård i stan och nu jobbar vi med en tillfällig inhägnad på landet också. Men det går vansinnigt långsamt tycker Katten. :rofl: Röd stuga med temporär nätinhägnad längs med en trädkantad gräsmatta och trädgårdsmöbler i förgrunden.
Skapa konto

För de som minns, så här långt kom vi med den fula inhägnaden förra gången. Matte försökte dölja eländet i marknivå med stegen... Det går ju så där. Men tätt är det mot skogen nu i alla fall. Matte tröstar sig med att så fort avloppet är klart kan hon starta arbetet med det riktiga stängslet. I alla fall i vissa delar. Där det ska grävas och byggas får det nog bli lite provisoriskt ett tag till. Nåja, bättre fult stängsel och glad katt än inget stängsel och ledsen katt. :cool:

• Gilla
  • Älska
BengtH och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Stackars liten.. Mina har kattvakt medans jag roar mig på landet. Duktig kattvakt - en film och tio bilder har jag fått hittills :love:

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 4 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Stackars liten.. Mina har kattvakt medans jag roar mig på landet. Duktig kattvakt - en film och tio bilder har jag fått hittills :love:
Alla katter är ju olika så som vi människor också är. Vi bor ju i GBG, dock i utkanten men ändå gator och trafik. Katterna lärde sig snabbt att bilar aktar man sig för. När vi är på landet, en bilfri ö i norra skärgården så är det lite lugnare för oss människor med tanke på att oroa sig för katterna men det finns ju andra läskiga saker där tycker katterna som t.e.x. måsar:surprised:. Jag säger därmed inte att att alla katter skall vara lösa utan det får var och en bestämma själv, men de är väldigt bra på att anpassa sig. Huvudsaken är att de mår bra och blir väl omhändertagna.

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
"Jaja, man får göra det bästa man kan ändå" , sa Katten. "Finns det något litet djur här?" Svart katt med grönt koppel undersöker ett ventilationshål i en grundmur.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Äldre svart-och-brun katt sitter på stenmur bredvid blomkruka och trädgårdsfigurer.
Skapa konto

Där dök den tredje fyrbenta damen upp ( silly old bat), hon är nog 13 år om jag kommer ihåg rätt. Hon borde vara den som bestämmer men det finns en viss vit katt ( White Devil som vi brukar kalla henne) som tycker annorlunda, även fast hon är yngst.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
"Jaja, man får göra det bästa man kan ändå" , sa Katten. "Finns det något litet djur här?" [bild]
Allt som rör på sig är mumma, kanske inte maskar dock:rofl:

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Här var det aktivitet på eftermiddagen. Satt i skuggan och fikade när vår katt fick span på en ekorre som for omkring uppe i äppelträden.
Svartvit katt som tittar uppåt i ett äppelträd i en trädgård, möjligen spanar efter en ekorre.
Skapa konto

Plötsligt, från ingenstans, kommer en grannkatt hoppandes på tvären med krokig rygg bortifrån postlådan.
Två katter i en trädgård, en med kroppsryggen böjd och den andra spanar, nära ett äppelträd.
Skapa konto

Vår katt tog ingen notis. Vad är väl en okänd katt mot en ekorre?
Katt med krokig rygg i gräset ser bestämt ut, omgiven av löv och grönska.
Skapa konto

"Kom an bara, ska vi slåss?"
Två katter på en gräsmatta, en svartvit katt tittar uppåt medan en brun katt smyger i bakgrunden.
Skapa konto

"Tyst, jag jagar ekorre."
Svartvit katt som ligger i grönt gräs tittar uppmärksamt åt sidan.
Skapa konto

Till slut tröttnade både grannkatten och ekorren och jag kunde lägga mig och vila och husse kunde dricka upp kaffet.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.