1 073 078 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Ja det låter som vår tjej, pratar massor och ska vara med hela tidenL Lucif3r skrev:Ajjemen, det kan jag skruva under påMin raggis(troligen inte 100% ren, men minst 75% iaf) är väldigt språksjuk och "hundig"...
Fast just "hundig" vill jag nog påstå har mer med "uppfostran" att göra än vilken ras dom är. ALLA mina katter har varit mer hund än katt, ska alltid vara med ute, och gärna följa med ut och gå också(nej, jag använder inget koppel, tycker inte om sånt...), kommer när man ropar på dom osv.![]()
Är min första katt, men hon blir innekatt, men vi tänkte ha henne ute i sele. Ska bara ge henne fästingmedicin först
Vi ska fortsätta med katthägnet i morgon. Katten är van att vara i vår inhägnade trädgård i stan och nu jobbar vi med en tillfällig inhägnad på landet också. Men det går vansinnigt långsamt tycker Katten.M mindis skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För de som minns, så här långt kom vi med den fula inhägnaden förra gången. Matte försökte dölja eländet i marknivå med stegen... Det går ju så där. Men tätt är det mot skogen nu i alla fall. Matte tröstar sig med att så fort avloppet är klart kan hon starta arbetet med det riktiga stängslet. I alla fall i vissa delar. Där det ska grävas och byggas får det nog bli lite provisoriskt ett tag till. Nåja, bättre fult stängsel och glad katt än inget stängsel och ledsen katt.
Alla katter är ju olika så som vi människor också är. Vi bor ju i GBG, dock i utkanten men ändå gator och trafik. Katterna lärde sig snabbt att bilar aktar man sig för. När vi är på landet, en bilfri ö i norra skärgården så är det lite lugnare för oss människor med tanke på att oroa sig för katterna men det finns ju andra läskiga saker där tycker katterna som t.e.x. måsarKarlia skrev:

Logga in
Skapa konto
Där dök den tredje fyrbenta damen upp ( silly old bat), hon är nog 13 år om jag kommer ihåg rätt. Hon borde vara den som bestämmer men det finns en viss vit katt ( White Devil som vi brukar kalla henne) som tycker annorlunda, även fast hon är yngst.
Här var det aktivitet på eftermiddagen. Satt i skuggan och fikade när vår katt fick span på en ekorre som for omkring uppe i äppelträden.
Plötsligt, från ingenstans, kommer en grannkatt hoppandes på tvären med krokig rygg bortifrån postlådan.
Vår katt tog ingen notis. Vad är väl en okänd katt mot en ekorre?
"Kom an bara, ska vi slåss?"
"Tyst, jag jagar ekorre."
Till slut tröttnade både grannkatten och ekorren och jag kunde lägga mig och vila och husse kunde dricka upp kaffet.

Logga in
Skapa konto
Plötsligt, från ingenstans, kommer en grannkatt hoppandes på tvären med krokig rygg bortifrån postlådan.

Logga in
Skapa konto
Vår katt tog ingen notis. Vad är väl en okänd katt mot en ekorre?

Logga in
Skapa konto
"Kom an bara, ska vi slåss?"

Logga in
Skapa konto
"Tyst, jag jagar ekorre."

Logga in
Skapa konto
Till slut tröttnade både grannkatten och ekorren och jag kunde lägga mig och vila och husse kunde dricka upp kaffet.