Stefan N Stefan N skrev:
Det är nåt visst med kattmynta. [video]
Jo, jag odlade det till Katten, men jag fick ta bort den. Han blev helknäpp och väldigt stressad. Jag har senare förstått att det är extremt individuelt hur katter reagerar på kattmynta.

• Gilla
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Här har vi firat den ena av våra godingar, som dagen till ära poserade lite extra på altanbordet. :love:
Långt orange katt med gapet öppet som poserar på ett altanbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd katt som gäspar eller "pratar" på ett överdraget altanbord.
Skapa konto
En orange katt poserar på ett altanbord, blickar uppåt och firar sin 13-årsdag.
Skapa konto

Fyller man 13år så är det självklart att man får tonfisk. ;)
Även lillbråken får en skål, och som ni kanske hör hörs även jubilaren göra lite ljud som förmodligen betyder samma som det Bärra säger, - skynda hit med godsakerna, fast i annat tonläge. :rolleyes::whistle:

Hoppas på många år till med denna kloka, ståtliga och lite lättskötta underbara misse. :heart:

Bärra poserade lite han med. :cool:
Röd Maine Coon-katt med lejonklippning sitter på ett altanbord och ser åt sidan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 15 till
  • Laddar…
Karlia
Smilla tittade runt för att hitta katterna som sade till att maten kunde serveras :)

• Haha
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jag försöker få Ester att förstå att man kan dricka vatten ur kranen men det går så där. En av våra förra katter stoppade in hela huvudet under kranen så det strilade över honom och så drack han det som hamnade i handfatet.
Katt som undersöker strilande vatten från en kran i badrumshandfat.
Skapa konto
Katt som undersöker strilande vatten ur en badrumskran över handfatet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Paulina123 och 13 till
  • Laddar…
Karlia
De har inte riktigt hittat hur de ska leka med varandra men båda verkar villiga att hitta ett sätt.

Två katter nyfiket interagerar, en på TV-bänken och en tittar upp från golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 13 till
  • Laddar…
J
Yoda hade tappat sin gps någonstans i grannarnas sjukt täta häck. Jag och katten letade. Var på väg att ge upp. Kunde höra den pipa men ej lokalisera, så helt plötsligt hör jag att ljudet flyttar sig bakom mig. Då hade katten hittat gpsen och bar tillbaka den till tomten :crysmile::love:
Sjukt impad, tacksam för hjälpen även om det var han som tappat den från första början... I fortsättningen får han följa med och leta gps.
Katt söker på marken bland löv och flis, vit staket och buskar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
em72 och 23 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vit kattunge med blå ögon ligger på en gul dyna och ser in i kameran.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 17 till
  • Laddar…
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Karlia
Här brukar Svea tvätta oss noggrant efter dusch, för att få bort den otäcka tvållukten.

• Gilla
  • Haha
em72 och 6 till
  • Laddar…
Microkatten
Vi är totalt värdelösa att tvätta håret på oss själva, så vi får alltid en extra hårtvätt efter duschen av hon som vet hur man får ett verkligt rent hår... :rolleyes:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
T tpsoft skrev:
Då vår ena katt nyligen gick bort då han hade problem med hjärta/njurar och det inte fanns något att göra så kände sig den kvarvarande katten lite ensam. Har därför haft ögonen öppna i närheten och idag hittade vi vår nya familjemedlem Wille. Dock får vi vänta till den 1 augusti innan han får flytta in.
[bild]
Fick lite nya bilder nyligen. Som vi längtar. Närbild av en ung beige kattunge med blå ögon som blickar framåt. En tanig, ljusorange kattunge sitter på en ljusgrön handduk med en luddig textur.

• Orange kattunge med blå ögon tittar in i kameran.
  • Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 16 till
  • Laddar…
J
Idag låg gps:en otillgänglig på grannars tomt, så frun tog med sig katten som fick gå in och hämta den. I filmen är han på väg hem med den (y) superpraktiskt att slippa gå in på andras tomter.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Strycksele och 18 till
  • Laddar…
Karlia
Superpraktiskt! Ny kul lek för Yoda.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Idag låg gps:en otillgänglig på grannars tomt, så frun tog med sig katten som fick gå in och hämta den. I filmen är han på väg hem med den (y) superpraktiskt att slippa gå in på andras tomter.
[video]
Imponerande!

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Superpraktiskt! Ny kul lek för Yoda.
Visst är det, han verkar jättetaggad. Får leka lite i trädgården så att det verkligen fastnar.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.