1 065 836 läst · 12 875 svar
1066k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Avocado är jätteenkelt.KnockOnWood skrev:
Gör rent kärnan från fruktkött (som annars kan ruttna).
Sätt i tre tandpetare enligt bilden, lite lutande, så att kärnan kan vara nere i vattnet en bit.
Se till att nederdelen alltid är i vatten, så kommer det snart en rot eller två, men det kan ta några veckor.
Byt vatten helt och hållet då och då.
Plantera i kruka, så skjuter skottet upp rätt snart.
Du kan ju ta många kärnor, så kan du kasta dem som inte tar sig sedan.
Har även ett äldre träd, den här kärnan satte jag i vatten i höstas, när jag trodde jag hade råkat döda det gamla trädet vid omplantering, men det tog ny fart, så snart har jag två stycken hoppas jag! Man måste tydligen vara väldigt försiktig vid omplantering de fina trådarna på avocadorötterna är väldigt känsliga.
Nästa gång ska jag ta tre samtidigt tror jag, och sedan fläta ihop dem! Skotten är hyfsat följsamma!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
I onsdags på alla hjärtans dag fick vår älskade katt Lans somna in, 18 år gammal, ålderstrött och med en komplicerad infekterad tand som gjort att käken svullnat.
Så istället för att låta henne genomgå en riskfylld operation med återhämtning, med kanske ändå inte så långt kvar efter det, fick hon somna in. Det svåraste beslut jag någonsin tagit.
En obeskrivlig saknad infinner sig.
Så istället för att låta henne genomgå en riskfylld operation med återhämtning, med kanske ändå inte så långt kvar efter det, fick hon somna in. Det svåraste beslut jag någonsin tagit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visst är det svårt, men en sådan operation på en så gammal katt ger sällan en god utgång, så det var absolut rätt beslut du tog.T Thullen skrev:I onsdags på alla hjärtans dag fick vår älskade katt Lans somna in, 18 år gammal, ålderstrött och med en komplicerad infekterad tand som gjort att käken svullnat.
[bild]
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Vad är detta för ljud? Brukar inte låta såhär när det är hårboll
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg