1 068 907 läst · 12 884 svar
1069k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 317 inlägg
Men bilden av Znitz är väl ett tecken på att det trots allt går att generera ström genom att gnida ett kattskinn.
Suck, min stora katt Tarzan har fått ögoninfektion, han har haft det förr och det går bort med antibiotika så tid är bokad hos ögonläkaren. Men va värre är att Qaspian sover väldigt mycket dom senaste tre dagarna, nästan dygnet runt. Han äter som han ska och jag försökte ta temp på han och det va ingen feber så jag ringde och bokade tid hos veterinären imorrn.
Inte kul när djuren mår kass!
Påtal om något helt annat, är det fler här som har problem med att sin katt "skiter ner sig själv" dvs, skit fastnar i pälsen? Är ett återkommande problem som förvisso innebär ett ganska tillfredsställande uppdrag
En aning osäker på om han uppskattar det lika mycket som jag....
Påtal om något helt annat, är det fler här som har problem med att sin katt "skiter ner sig själv" dvs, skit fastnar i pälsen? Är ett återkommande problem som förvisso innebär ett ganska tillfredsställande uppdrag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En aning osäker på om han uppskattar det lika mycket som jag....
Tråkigt! En burtransport till veterinären brukar inte vara kattens favoritsysselsättning, och medföljande husse/matte tycker nästan det är ännu värre! Veterinärer borde kunna göra hembesök...Stefan N skrev:Suck, min stora katt Tarzan har fått ögoninfektion, han har haft det förr och det går bort med antibiotika så tid är bokad hos ögonläkaren. Men va värre är att Qaspian sover väldigt mycket dom senaste tre dagarna, nästan dygnet runt. Han äter som han ska och jag försökte ta temp på han och det va ingen feber så jag ringde och bokade tid hos veterinären imorrn.
Bra att Qaspian äter i alla fall, en av våra slutade äta, och som tur var tog vi henne till veterinären direkt, på en fredag. Hade vi väntat över helgen hade det kunnat gå illa, eftersom katter måste äta regelbundet.
Våran Rasmus kom hem från veterinären ikväll efter 2 nätter där. Feber och förmodade magbekymmer i måndags morse gjorde att vi ringde och sedan åkte in.Stefan N skrev:Suck, min stora katt Tarzan har fått ögoninfektion, han har haft det förr och det går bort med antibiotika så tid är bokad hos ögonläkaren. Men va värre är att Qaspian sover väldigt mycket dom senaste tre dagarna, nästan dygnet runt. Han äter som han ska och jag försökte ta temp på han och det va ingen feber så jag ringde och bokade tid hos veterinären imorrn.
Krya på sig!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Lycka är att bli "anfallen" av den igår från djursjukhuset hemkomna katten samma sekund som klockan ringde ❤️
Spann och gosade (markerade mig och täcket) i en kvart, spinner så sängen gungar i takt, sen gick han på lådan och tillbaka till sin transportbur som har som "safe room" för lillbrorsan. Igår var det nån kort vända runtom i huset, och ville bli upplyft till maten, han börjar piggna på sig tror jag.
Logga in
Skapa konto
Spann och gosade (markerade mig och täcket) i en kvart, spinner så sängen gungar i takt, sen gick han på lådan och tillbaka till sin transportbur som har som "safe room" för lillbrorsan. Igår var det nån kort vända runtom i huset, och ville bli upplyft till maten, han börjar piggna på sig tror jag.
Värdelöst när inte djur kan tala om vad dom är för sjuka....
Vart en komplett blodprovstagning på Qaspian idag och svar får jag imorrn.
Hittade inget när hon klämde och kände på han så det är om det kan va nåt virus i kroppen.
Gjorde en förändring i hans matvanor och tog bort färskfoder ( https://www.mushbarf.com/sv/for-katter/ ) så nu är det bara mat i påse eller piller som gäller (Royal Canin).
Hittade inget när hon klämde och kände på han så det är om det kan va nåt virus i kroppen.
Gjorde en förändring i hans matvanor och tog bort färskfoder ( https://www.mushbarf.com/sv/for-katter/ ) så nu är det bara mat i påse eller piller som gäller (Royal Canin).
Nej det gör ont i en...Stefan N skrev:Värdelöst när inte djur kan tala om vad dom är för sjuka....
Gjorde en förändring i hans matvanor och tog bort färskfoder ( [länk] ) så nu är det bara mat i påse eller piller som gäller (Royal Canin).
Barnen säger ju här eller där eller... men när en katt som aldrig säger pip, gnyr/morrar vet man att nåt är tok, men ändå inte riktigt var/vad.
Rasmus luktar bara torrfodret än.. (Royal Hairball..), vilket han ätit med god aptit i snart 10år.
Tonfisken gick ner, och lite Royal blötmat.
Och vår lilla är ju överlycklig över att storebror är hemma, men Rasmus är inte speciellt leksugen nu men förhoppningsvis ska det väl ordna till sig när han är helt återställd.
Fick svar på blodprovet och Qaspian har inget virus eller annat. Han har lite feber som vi ska ha koll på i några dagar och går det inte över ska han läggas in. Tycker dock han är lite piggare idag så jag hoppas det har vänt.
Logga in
Skapa konto