Haha, han var rätt automatisk :öppnade man frysen så kan kom han springandes direkt

Men bilden av Znitz är väl ett tecken på att det trots allt går att generera ström genom att gnida ett kattskinn.

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Men bilden av Znitz är väl ett tecken på att det trots allt går att generera ström genom att gnida ett kattskinn.
Jag skulle kanske lagt bilden i el forumet istället ;-)

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Suck, min stora katt Tarzan har fått ögoninfektion, han har haft det förr och det går bort med antibiotika så tid är bokad hos ögonläkaren. Men va värre är att Qaspian sover väldigt mycket dom senaste tre dagarna, nästan dygnet runt. Han äter som han ska och jag försökte ta temp på han och det va ingen feber så jag ringde och bokade tid hos veterinären imorrn. :worried:

Inte kul när djuren mår kass!

Påtal om något helt annat, är det fler här som har problem med att sin katt "skiter ner sig själv" dvs, skit fastnar i pälsen? Är ett återkommande problem som förvisso innebär ett ganska tillfredsställande uppdrag :crysmile:
Svart långhårig katt som sitter på ett träbord bredvid en bärbar dator och ser in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En aning osäker på om han uppskattar det lika mycket som jag.... :cool:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Microkatten
Stefan N Stefan N skrev:
Suck, min stora katt Tarzan har fått ögoninfektion, han har haft det förr och det går bort med antibiotika så tid är bokad hos ögonläkaren. Men va värre är att Qaspian sover väldigt mycket dom senaste tre dagarna, nästan dygnet runt. Han äter som han ska och jag försökte ta temp på han och det va ingen feber så jag ringde och bokade tid hos veterinären imorrn. :worried:
Tråkigt! En burtransport till veterinären brukar inte vara kattens favoritsysselsättning, och medföljande husse/matte tycker nästan det är ännu värre! Veterinärer borde kunna göra hembesök...

Bra att Qaspian äter i alla fall, en av våra slutade äta, och som tur var tog vi henne till veterinären direkt, på en fredag. Hade vi väntat över helgen hade det kunnat gå illa, eftersom katter måste äta regelbundet.

Stefan N Stefan N skrev:
Våran Rasmus kom hem från veterinären ikväll efter 2 nätter där. Feber och förmodade magbekymmer i måndags morse gjorde att vi ringde och sedan åkte in.
Krya på sig!

• Långhårig orange katt med blått bandage på benet återhämtar sig på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
You lookin' at me?
Söt (y)
En av våra ser ungefär likadan ut, och den vita hårfläcken på bröstet kallade veterinären för Haklapp :)

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Feber och förmodade magbekymmer i måndags morse gjorde att vi ringde och sedan åkte in.
Dags för avmaskning?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Dags för avmaskning?
Innekatt och är avmaskad regelbundet så inte troligt.

Lycka är att bli "anfallen" av den igår från djursjukhuset hemkomna katten samma sekund som klockan ringde ❤️
En orange katt som ligger på ett blommigt täcke och blir klappad av en person, med en transportbur i bakgrunden.
Skapa konto

Spann och gosade (markerade mig och täcket) i en kvart, spinner så sängen gungar i takt, sen gick han på lådan och tillbaka till sin transportbur som har som "safe room" för lillbrorsan. :) Igår var det nån kort vända runtom i huset, och ville bli upplyft till maten, han börjar piggna på sig tror jag. :love:

• Gilla
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Värdelöst när inte djur kan tala om vad dom är för sjuka.... :thinking:
Vart en komplett blodprovstagning på Qaspian idag och svar får jag imorrn.
Hittade inget när hon klämde och kände på han så det är om det kan va nåt virus i kroppen.
Gjorde en förändring i hans matvanor och tog bort färskfoder ( https://www.mushbarf.com/sv/for-katter/ ) så nu är det bara mat i påse eller piller som gäller (Royal Canin).

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Värdelöst när inte djur kan tala om vad dom är för sjuka.... :thinking:
Vart en komplett blodprovstagning på Qaspian idag och svar får jag imorrn.
Hittade inget när hon klämde och kände på han så det är om det kan va nåt virus i kroppen.
Gjorde en förändring i hans matvanor och tog bort färskfoder ( [länk] ) så nu är det bara mat i påse eller piller som gäller (Royal Canin).
Nej det gör ont i en...
Barnen säger ju här eller där eller... men när en katt som aldrig säger pip, gnyr/morrar vet man att nåt är tok, men ändå inte riktigt var/vad.
Rasmus luktar bara torrfodret än.. (Royal Hairball..), vilket han ätit med god aptit i snart 10år.
Tonfisken gick ner, och lite Royal blötmat.
Och vår lilla är ju överlycklig över att storebror är hemma, men Rasmus är inte speciellt leksugen nu men förhoppningsvis ska det väl ordna till sig när han är helt återställd.

Nu vet jag varför håret på gräslöksgubben är så glest och tufsigt :mad:
Katt som nosar på en sparsamt beväxt gräslöksgubbe på fönsterbräda.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Fick svar på blodprovet och Qaspian har inget virus eller annat. Han har lite feber som vi ska ha koll på i några dagar och går det inte över ska han läggas in. Tycker dock han är lite piggare idag så jag hoppas det har vänt.
En kattunge med stripigt päls sitter på fönsterbrädan omgiven av krukväxter.
Skapa konto

• Gilla
shomakie och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.