1 072 926 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag upphör aldrig att fascineras över katters förmågor, t.ex. att kunna planera.
En av de senaste rutinerna är att på kvällen skall det kammas på köksbordet. För att visa att detta står på kvällens program sätter sig katten på köksbordet och väntar på att någon skall gå förbi och ta fram kammen. Och bre ut dagens tidning på bordet som liggunderlag. Eller eventuellt som täcke. Men det blir inte detsamma utan tidning.
När kammen sedan höjs startar den ljudliga jetmotorn, nu vet hon vad som komma skall! Det är SÅÅÅÅ SKKÖÖÖÖÖNNNT att kammas!!!! Första klassens katt-spa-behandling!
Man kanske skulle bli katt i nästa liv...?
En av de senaste rutinerna är att på kvällen skall det kammas på köksbordet. För att visa att detta står på kvällens program sätter sig katten på köksbordet och väntar på att någon skall gå förbi och ta fram kammen. Och bre ut dagens tidning på bordet som liggunderlag. Eller eventuellt som täcke. Men det blir inte detsamma utan tidning.
När kammen sedan höjs startar den ljudliga jetmotorn, nu vet hon vad som komma skall! Det är SÅÅÅÅ SKKÖÖÖÖÖNNNT att kammas!!!! Första klassens katt-spa-behandling!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kanske skulle bli katt i nästa liv...?
När jag sover borta brukar Svea väcka dottern, sist genom att försiktigt bett i näsan. Sedan mjauar hon högljutt och visar vägen till köket så dottern plockar fram maten. Mig väcker hon aldrig men så vet hon att jag har klart för mig hur husets rutiner fungerar.
Håller på och byter kök, hittade ett gäng i lådan.
Sen tyckte Qaspian att det va skönt att sova på verktygshögen istället för i en mjuk säng.
Logga in
Skapa konto
Sen tyckte Qaspian att det va skönt att sova på verktygshögen istället för i en mjuk säng.
Logga in
Skapa konto
Om jag inte skulle ha ställt klockan kommer katten och väcker mig. Ett litet pet med en tass eller om jag är svårväckt en liten klo. Men nu när jag har hjärnskakning har han varit tvungen att ge mig ett litet kärleksbett i kinden. Tack och lov inte näsan...Karlia skrev:
För 30 år sedan hade jag också hjärnskakning, på den tiden var det sjukhus som gällde och då var det en sköterskan som kom och lyste mig i ögonen med en ficklampa hela natten. Jag tycker mycket bättre om den här kattifierade vården.
När en av våra katter fick problem med urinblåsan så fick jag tanken att de inte fick i sig tillräckligt med vatten. Så fort de försökte dricka vid vattenautomaten så stod det en ettåring och skrek dom i öronen (nu har vi satt in en kattlucka så vi kan stängs ute bebisen från köket så katterna får äta och dricka ifred). Så vi började ge katterna mjukmat utblandat med vatten när vi gick upp på morgonen, detta vid lite olika tider beroende på hur bebisen sov, men oftast vid femsnåret. Det fick vi sluta med då en av kissarna började väcka oss vid fyra genom att krafsa på en av garderobsdörrarna. Så nu får dom sin mat på kvällen istället och vi får sova ostört.Karlia skrev:
Det är frukosten med mjukmat som jag tror är en anledning men jag tror också att vär katt har inbyggd väckarklocka. Han väcker mig vid samma tid på helgen men då säger jag att vi inte behöver kliva upp än och då somnar han om. Han sover bredvid mig på nätterna.Hennke85 skrev:När en av våra katter fick problem med urinblåsan så fick jag tanken att de inte fick i sig tillräckligt med vatten. Så fort de försökte dricka vid vattenautomaten så stod det en ettåring och skrek dom i öronen (nu har vi satt in en kattlucka så vi kan stängs ute bebisen från köket så katterna får äta och dricka ifred). Så vi började ge katterna mjukmat utblandat med vatten när vi gick upp på morgonen, detta vid lite olika tider beroende på hur bebisen sov, men oftast vid femsnåret. Det fick vi sluta med då en av kissarna började väcka oss vid fyra genom att krafsa på en av garderobsdörrarna. Så nu får dom sin mat på kvällen istället och vi får sova ostört.
Nu när jag varit indisponibel sen i måndags har han förstått det så i morse väckte han husse i stället.
Klok kisseJiji skrev:Det är frukosten med mjukmat som jag tror är en anledning men jag tror också att vär katt har inbyggd väckarklocka. Han väcker mig vid samma tid på helgen men då säger jag att vi inte behöver kliva upp än och då somnar han om. Han sover bredvid mig på nätterna.
Nu när jag varit indisponibel sen i måndags har han förstått det så i morse väckte han husse i stället.
Bärra hade inte tid att gå in, han var som fryst...
Tänkte han fått en knäpp och kollade på de få bilar som passerade på andra sidan älven. Men när jag gick ut för att låsa förrådet såg jag vad han stirrade efter.
Titta i mitten av fotot efter lysande ögon.
Grannens ena katt var här och hälsade på, men den tänkte inte hälsa på mig.
Logga in
Skapa konto
Tänkte han fått en knäpp och kollade på de få bilar som passerade på andra sidan älven. Men när jag gick ut för att låsa förrådet såg jag vad han stirrade efter.
Logga in
Skapa konto
Titta i mitten av fotot efter lysande ögon.
Logga in
Skapa konto
Grannens ena katt var här och hälsade på, men den tänkte inte hälsa på mig.
Den katten jag hade 2002-2004 väckte mig med ett pet med tassen i munnen, räckte inte det blev det en nos i örat och mer drastiskt så gnagde hon på ögonbrynen... Vägrade jag stiga upp tröck hon sig in under täcket och "mjölktrampade", det kan jag säga inte är skönt med bar bröstkorg.Jiji skrev:Om jag inte skulle ha ställt klockan kommer katten och väcker mig. Ett litet pet med en tass eller om jag är svårväckt en liten klo. Men nu när jag har hjärnskakning har han varit tvungen att ge mig ett litet kärleksbett i kinden. Tack och lov inte näsan...
För 30 år sedan hade jag också hjärnskakning, på den tiden var det sjukhus som gällde och då var det en sköterskan som kom och lyste mig i ögonen med en ficklampa hela natten. Jag tycker mycket bättre om den här kattifierade vården.