1 088 040 läst · 13 124 svar
1088k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Hjälp mig gärna att avvänja min katt att bita sönder vartenda jävla Appleladdare som finns? Utan att överdriva 15st mobilladdare och 3 datorladdare. Det är precis som Apple lägger kattmynta i sina kablar för hon låter bli alla andra sladdar, hade jag inte varit så jävla morgontrött så hade problemet varit lättlöst med att gömma laddarna, men shit happens och detta börjar bli dyrt..
Har redan provat spruta något avskräckande medel på sladdarna specifikt mot katter, funkar dock inte alls
Har redan provat spruta något avskräckande medel på sladdarna specifikt mot katter, funkar dock inte alls
Prova att spraya ättika på sladden, vår Sigge fick för sig när han var liten att när han var lös i magen så SKA man bajsa bakom soffan på sladdhärvan till dåvarande surroundet men efter lite ättika gick han inte dit något mer, det luktar rätt starkt ett tag av ättikan men det avtar.Biggie skrev:Hjälp mig gärna att avvänja min katt att bita sönder vartenda jävla Appleladdare som finns? Utan att överdriva 15st mobilladdare och 3 datorladdare. Det är precis som Apple lägger kattmynta i sina kablar för hon låter bli alla andra sladdar, hade jag inte varit så jävla morgontrött så hade problemet varit lättlöst med att gömma laddarna, men shit happens och detta börjar bli dyrt..
Hoppas att det löser sig för dig.
Ja en såkallad dockstation typ, bra lösning till telefonen, men macbokpro sladden är jag inne på 3e ju, och då har jag ändå skarvat dom några gånger..... och tro mig dom är inte lika billiga som mobilsladden ättika får va värt att testa kanskeTokslut skrev:
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Aha. Det är katten som har bitit sönder sladdarna. Ja, så är det naturligtvis. Jag har länge undrat varför vissa iphoneladdarsladdar är trasiga i vårt hem. Har inte tänkt på att katten gillar iphonesladdarna tidigare.Biggie skrev:Hjälp mig gärna att avvänja min katt att bita sönder vartenda jävla Appleladdare som finns? Utan att överdriva 15st mobilladdare och 3 datorladdare. Det är precis som Apple lägger kattmynta i sina kablar för hon låter bli alla andra sladdar, hade jag inte varit så jävla morgontrött så hade problemet varit lättlöst med att gömma laddarna, men shit happens och detta börjar bli dyrt..
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Kanske dags att byta till Samsung?
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Jag har provat byta till Samsung två gånger men gått tillbaka till iPhone båda gångerna eftersom jag inte tyckte att Android var lika bra. Jag gillade den fysiska tillbakaknappen på androids men saknade möjligheten att söka upp bilder genom att ange en ort eller ett ord som t ex Paris eller katt.
Vår katt äter inte på laddsladdarna, däremot gärna på s.k. "loom bands" som dottern dräller lite varstans. Det är betydligt billigare, bara ett tips till er som vill ge katten ett alternativ med likartad gummisladdskonsistens.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag misstänker att era katter, som tuggar på sladdar, har tråkigt och/eller är undersysselsatta.
Är det innekatter?
Våra två katter får utlopp för sin energi och lust att tugga genom att jaga möss.
När de är inomhus sover de eller äter.
Är det innekatter?
Våra två katter får utlopp för sin energi och lust att tugga genom att jaga möss.
När de är inomhus sover de eller äter.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Det ska tydligen vara flamskyddet som smakar/luktar gott