1 076 585 läst · 12 966 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tack, men om du inte skulle kunna dutta tror du att snön skulle trycka in nätet då?FredrikR skrev:
Jag ska ju bygga den nya till ett hus vi inte alltid är i.
Jag har inte nät över vår trädgård där vi bor, men vi har en vinkel in med nät cirka 50 cm och den får vi dutta lite på när det snöar. Nu är det viltfågelnät och det är ju mjukt.
Sätt extra reglar under nätet och med en vinkel så att snön rinner av mer?Jiji skrev:Tack, men om du inte skulle kunna dutta tror du att snön skulle trycka in nätet då?
Jag ska ju bygga den nya till ett hus vi inte alltid är i.
Jag har inte nät över vår trädgård där vi bor, men vi har en vinkel in med nät cirka 50 cm och den får vi dutta lite på när det snöar. Nu är det viltfågelnät och det är ju mjukt.
Ja det kanske är möjligt men det kräver nog väldigt "hårt" nät. Men ett annat alternativ som jag funderar på är att ha ett nättak som jag tar bort på vintern. Katten har ju inte så mkt päls så på vintern kan han nog nöja sig med att vara korta stunder på verandan, där vi har gjort så att vi kan sätta upp nät när vi behöver. Vi använder allox viltnät och det fungerar väldigt bra.kashieda skrev:
Våra katter fick en kattgård I somras
En enkel med nät och "plasttak" överst på nätet, cirka 170 högt
Edit: en sak till jag hade nät istället för plasttak först, men Sally klättrade över då... Hon "hävde" sig runt nätet
En enkel med nät och "plasttak" överst på nätet, cirka 170 högt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: en sak till jag hade nät istället för plasttak först, men Sally klättrade över då... Hon "hävde" sig runt nätet
Jag har nät så som du har ditt plasttak och iom att vi har allox viltnät så kan vår katt inte häva sig upp för det är för instabilt. Han är en baddare på att häva sig upp annars men det har fungerat. Vi har nät runt hela trädgården enligt den modellen men katten är inte ute ensam så mkt utan mest när vi är ute. Vårt hägn är cirka 2,20 högt. Nu är det mörkt men jag kan ta några bilder när det blir ljust.Z znitz skrev:
edit: ser ut som att du också har viltnät?
Det är det...Jiji skrev:Jag har nät så som du har ditt plasttak och iom att vi har allox viltnät så kan vår katt inte häva sig upp för det är för instabilt. Han är en baddare på att häva sig upp annars men det har fungerat. Vi har nät runt hela trädgården enligt den modellen men katten är inte ute ensam så mkt utan mest när vi är ute. Vårt hägn är cirka 2,20 högt. Nu är det mörkt men jag kan ta några bilder när det blir ljust.
edit: ser ut som att du också har viltnät?
Hon är en baddare på att klättra...
Vår katt är en fenomenal klättrare men han ogillar den lite svajiga känslan nätet ger. Vårt nättak sticker ut så långt att han inte kan nå kanten.
Men vi låter inte honom vara ute utan uppsikt. Som tur är vill han vara där vi och hundarna är så han är egentligen inte intresserad av att springa bort.
Vi byggde den här till honom förra hösten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och den älskar han.
Det var ett fåfängt försök att ersätta klättring i gardinerna men han ser det som ett komplement.