Jag var på en fest hos en äldre släkting, dom bjöd först in till det lokala industrimuseet och hade guidad visning där, vilket var uppskattat hos alla, ålder 30 - 80år. Sen åkte vi vidare hem till släktingen och fortsatte med middag där...

Passar kanske bäst med lite äldre gäster...
 
ullberg
Kräver också ett lokalt industrimuseum vilket inte alltid är så lätt att fixa ;)

Jag hade dock sannolikt uppskattat en sådan visning om det fanns ett museum att tillgå...
 
Nattmat skall alltid en bra värd tillhandahålla, är det sommar så slänger man på grillen och brassar lite korv.

Är det vinter så gör man samma sak ;)
 
ullberg skrev:
Kräver också ett lokalt industrimuseum vilket inte alltid är så lätt att fixa ;)

Jag hade dock sannolikt uppskattat en sådan visning om det fanns ett museum att tillgå...
Jämfört med kräksjukealternativen som förespeglats tidigare i tråden tycker jag också att ett museum låter skitbra. Även om ett industrimuseum skulle locka mer skulle nog vilket tråkmuseum som helst föredras framför kalleankakostymer och snurraruntpinnen lekar.
 
ullberg skrev:
Kräver också ett lokalt industrimuseum vilket inte alltid är så lätt att fixa ;)

Jag hade dock sannolikt uppskattat en sådan visning om det fanns ett museum att tillgå...
Som en del redan sagt, det finns ju andra typer av museer...
Bil och motormuseum
Hembyggdsmuseum
Bor man nära glasbruk kan det finnas glasblåsaruppvisningar, kanske till och med att man får prova på själv...
Börjar komma en hel del lokala filmer från förr så filmvisning kanske kan vara en ide....

Fast detta är väl aktiviteter som lämpar sig mest till lite lugnare och mognare fester...
Till de mer ungdomliga festerna kanske Öl / vin / Wiskey - provning kan vara intressant

Har varit på 30 - årskalas där man började med tipspromenad med frågor om de som fyllde år, tipspromenaden gick man i lag som var ihopsatta så man skulle träffa nytt folk.
Detta kan med fördel kombineras med tävlingsstationer där laget skall utföra vissa moment. Kräver dock lite funktionärer vid tävlingsstationerna...

Alternativet till grillen vid nattmaten är bullens pilsnerkorv, alltid uppskattat...
 
Zixten skrev:
i lag som var ihopsatta så man skulle träffa nytt folk.
...helt klart ett gränsfall till terrorverksamhet. Att tvinga folk att träffas är aldrig trevligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.