Bump.
Lekar och sysselsättning då?
Strutfotboll är ju hejdlöst kul:
http://www.youtube.com/watch?v=OmOBI23hFS0
Strutfotboll går också att använda som en gren i typ 5-kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=uKwCaStiAX0
Lekar och sysselsättning då?
Strutfotboll är ju hejdlöst kul:
http://www.youtube.com/watch?v=OmOBI23hFS0
Strutfotboll går också att använda som en gren i typ 5-kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=uKwCaStiAX0
Har de senaste månaderna varit på två maskeradtillställningar. Iofs med barn. De tycker att det är roligt när även de vuxna är utklädda. Den senaste tillställningen var en maskeradbrunsch. Utklädd till jultomte körde vi bil dit i mitten av mars. Folk i stan tittade, skrattade och pekade på mig när vi körde dit och hem. Kul att kunna bjuda på lite leenden. Innan dess var det halloweenfest i höstas. Var utklädd till vampyr med vitmålat ansikte, svart runt ögonen och rött runt munnen. Grått hår och mörka kläder. När vi kommer hem vid 1-snåret hör jag att grannens larm är igång. Jag går dit för att ta en titt. Samtidigt som jag precis kommit in deras trädgård kommer mannen i familjen hem i full fart på cykel. "God kväll", säger jag varpå grannen skriker till och tar ett par steg bakåt 
Det tar en stund för honom att inse att det faktiskt bara är jag.
Det tar en stund för honom att inse att det faktiskt bara är jag.
Då får jag rapportera:
Vi körde grillspett, som man fick komponera och grilla själv.
Tre skålar med olika kött i lagoma bitar, vitlöksmarinerad fläskfile, BBQ-marinerad kalvstek och obehandlad entrecote.
Sen fler skålar med Paprika, körsbärstomater, lökklyftor, zuchini, och vad det nu mer var.
En stor bytta med ugnsrostade små färskpotatisar, först rörda runt i olivolja, salt och timjan, sen rostade till fin färg och sen på lite halvsvala potatisar så stänkte jag på en liten mängd flytande honung och balsamvinäger blandat, något mer honung än vinäger, sen i med körsbärstomater (går bra med vilken liten söt god tomat som helst).
Och så en massa vatten, läsk, öl och vin, och pain riche och tzatiki osv osv.
Som lekar så utsåg jag ett par av gästerna som lekledare, och då jag själv stressade på med lite andra saker så gick en del av lekarna mig förbi. Men en femkamp med lite olika slags grenar skulle det bli, men det rann tydligen ut i sanden någonstans mitt i och övergick till all möjlig slags spontan lek. Men det spelar ingen roll, alla hade ju kul.
Grenar som jag vet averkades var kast med sådana små plastringar på ett kors med 5 st plastpinnar med olika poäng (10-50) och strutfotboll två och två längs en påhittad bana.
Sen skulle vi även haft en liten spikningstävling, men det var en av sakerna som gled iväg.
Tre skålar med olika kött i lagoma bitar, vitlöksmarinerad fläskfile, BBQ-marinerad kalvstek och obehandlad entrecote.
Sen fler skålar med Paprika, körsbärstomater, lökklyftor, zuchini, och vad det nu mer var.
En stor bytta med ugnsrostade små färskpotatisar, först rörda runt i olivolja, salt och timjan, sen rostade till fin färg och sen på lite halvsvala potatisar så stänkte jag på en liten mängd flytande honung och balsamvinäger blandat, något mer honung än vinäger, sen i med körsbärstomater (går bra med vilken liten söt god tomat som helst).
Som lekar så utsåg jag ett par av gästerna som lekledare, och då jag själv stressade på med lite andra saker så gick en del av lekarna mig förbi. Men en femkamp med lite olika slags grenar skulle det bli, men det rann tydligen ut i sanden någonstans mitt i och övergick till all möjlig slags spontan lek. Men det spelar ingen roll, alla hade ju kul.
Grenar som jag vet averkades var kast med sådana små plastringar på ett kors med 5 st plastpinnar med olika poäng (10-50) och strutfotboll två och två längs en påhittad bana.
Sen skulle vi även haft en liten spikningstävling, men det var en av sakerna som gled iväg.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Fan vad hungrig jag blev...Mikael_L skrev:Då får jag rapportera:
Du får passa dig så att inte Obama skickar drönarplanen mot din tomt, denna typ av tortyr av lokalbefolkningen och brott mot folkrätten ser man allvarligt på. Mest synd är det väl om dom stackare du tvingade att utföra dådet i din frånvaro, "lekledarna".
Mitt koncept är enkelt: En långsam middag med upp till 5 rätter, lämpliga tillbehör, sedan cigarr med lämpligt tillbehör (läs konjak/whisky), sedan går man in och aväter en noggrant komponerad ostbricka.
Mmm, med drygt 10 ungjävlar så blir det inte en chans till långsam 5-rätters middag. :|Fotografen skrev:
Men jag förstår hur du menar, och tycker det annars är ett bra tips.
Jo, brukar inte vara poppis att ge ungarna cigarrer heller
På tal om recept så måste jag också tipsa om detta:
http://kryddburken.se/2008/05/12/chili-cheese-balls-steg-for-steg/
Gjorde det igår, för tredje gången. Följ bara receptet slaviskt, det är inte svårt.
Jag hackar såna där inlagda jalapenos på glasburk, typ santa marias. Enligt recept så blir det en styrka som passar många, inte jättestarkt. Är man mycket förtjust i chili går det att fördubbla mängden.
Men glöm inte att mjölet måste blandas i det kokheta vattnet, det får inte ha hunnit svalna för då blir det ingen konsistens på det hela.
Förra gången missade jag på detta, försökte rädda upp det med mer mjöl med följd att det färdiga verket smakade mest mjöl.
Äts nästan direkt efter ugnen, innan dom kallnat och blir tråkiga.
http://kryddburken.se/2008/05/12/chili-cheese-balls-steg-for-steg/
Gjorde det igår, för tredje gången. Följ bara receptet slaviskt, det är inte svårt.
Jag hackar såna där inlagda jalapenos på glasburk, typ santa marias. Enligt recept så blir det en styrka som passar många, inte jättestarkt. Är man mycket förtjust i chili går det att fördubbla mängden.
Men glöm inte att mjölet måste blandas i det kokheta vattnet, det får inte ha hunnit svalna för då blir det ingen konsistens på det hela.
Förra gången missade jag på detta, försökte rädda upp det med mer mjöl med följd att det färdiga verket smakade mest mjöl.
Äts nästan direkt efter ugnen, innan dom kallnat och blir tråkiga.