27 244 läst · 79 svar
27k läst
79 svar
ALBA Kantelement - erfarenheter / åsikter
Har lite fler funderingar kring markarbetet för grunden, men då denna tråd slutat handla om ALBA kantelement så startar jag en ny
Tack för alla svar och engagemang kring mina många frågor, välkommna svara på mer i nya tråden
Tack för alla svar och engagemang kring mina många frågor, välkommna svara på mer i nya tråden
Låter logiskt. Men tidigare i denna tråd nämns att det är lämpligt att lägga 2 cm stenmjöl eller finkross överst ovanpå 8-16 makadam för att underlätta utsättninge av kantelementen- det låter ju definitivt inte OK enligt ditt resonemang.Mikael_L skrev:
Hmm, vad skall man tro?
Jag körde med 8-16 under trädgårdsplattorna och balkarna. Inga problem att jobba med och få bra. Se till att padda bra. Ingen risk att det flyter iväg eller flyttar på sig.ohlgren skrev:
Jag tror givetvis som jag själv skrev, fattas bara annat.ohlgren skrev:
Nu kanske inte en mindre fraktion ändå kommer rinna ner i alltför stor grad, när det är klart ska det inte rinna vatten där som kan packa ihop det. Och det bör även ligga ganska still.
Men varför chansa? Själv använde jag inte heller någon jättefin fraktion, det var väl 4-8 eller 8-12 som jag satt kantelementen i, och det fungerade bra.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Jämna till yta på alba-balk
Grund & Markarbeten -
SKADEDJUR - skalbagge eller är det något annat?
Övrigt husrelaterat -
Omräkning limträbalk till IPE-stålbalk avseende nedböjning
Byggnadsfysik -
Alba balkar eller L-element för platta med golvvärme?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
ALBA Kantelement 2757kr - dyrt ??
Grund & Markarbeten