Skärmbild av en mobilapplikation för Ajax Systems supportforum med diskussionsknapp och medlemsbilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kendobendo Kendobendo skrev:
Har du någon länk till den gruppen? Hittar inget på google eller på fb.
 
Inte mycket billigare, men dock billigare än Swe, samt garantin gäller väl 1år.

Vart köper man nyckelringarna? Eller följer dessa med i huvudenheten?

Är det lätt att installera? Görs allt detta med appen när alla delarna sitter uppe och huvudenheten är inkopplad.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Inte mycket billigare, men dock billigare än Swe, samt garantin gäller väl 1år.

Vart köper man nyckelringarna? Eller följer dessa med i huvudenheten?

Är det lätt att installera? Görs allt detta med appen när alla delarna sitter uppe och huvudenheten är inkopplad.

Nyckelringen följer med i startpaket, men kan även köpas löst.

Ajax är extremt lätt att installera. Det görs med appen.
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
[bild]
Hur har du fått ”fjärrkontrollen” i appen så där? Min är en bild på den fysiska fjärren utan hjälptext. Din är ju mycket tydligare och enklare!
 
Min utesiren drar ibland igång när larmet är avstängt. Något förslag på fel?
Väntar på simkort så når inte larmet med appen ännu.
 
Går inte larmet på Wi-FI? Sim-kortet behövs väl endast för backup?
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Går inte larmet på Wi-FI? Sim-kortet behövs väl endast för backup?
Har inte något fast Internet så har kört larmet utan uppkoppling.
 
T Tosse skrev:
Hur har du fått ”fjärrkontrollen” i appen så där? Min är en bild på den fysiska fjärren utan hjälptext. Din är ju mycket tydligare och enklare!
Det blir så när du skapar olika zoner. En zon -> Fjärrkontrollen. Två zoner -> Egendefinerad bild & text per zon. I vårt fall har vi alltså två zoner, Huset & Garaget. Bilderna har jag fixat själv!
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Går inte larmet på Wi-FI? Sim-kortet behövs väl endast för backup?
Jo, men bara den nya Ajax Hub Plus. Den ”vanliga” och fullt tillräckliga Ajax Hub kommunicerar med enheterna trådlöst, men med servern (och din app) via ethernet. Dvs om bara wifi går ner så funkar fortfarande appen om din telefon slår över till 4G, men om internetuppkopplingen försvinner helt får du notiser via push mm via gprs + 2G (samtal/sms). Ajax Hub Plus tror jag ska ha stöd för 4G dock.
 
Sticker in en antagligen simpel fråga men hittar inte riktigt vad som skiljer vanliga enheterna mot de som heter Plus? Tex door protect vs plus.
 
Plus har tilt- och chocksensor också.
 
K Kane skrev:
Plus har tilt- och chocksensor också.
Är chocksensor samma sak som det jag kallar brytsensor. Dvs om någon bräcker upp hela karmen eller på annat sätt ger sig på tex fönstret utan att separera mottagare/givare
 
Japp, så är det tänkt. Men jag vet inte om tiltsensorn reagerar först.
 
K Kane skrev:
Japp, så är det tänkt. Men jag vet inte om tiltsensorn reagerar först.
Det tror jag inte. Jag har lyckats trigga stötsensorn på både våra dörrar och fönster På vår garagedörr räcker det med att ge dörren knuff så går larmet! Då är det inställt på Hög känslighet.

En kul larmsekvens skedde nyligen hos oss. Våra barn lekte under en deckare med glaskross-sensorn. Någon skrek vilket triggade sensorn och larmet gick. Ute-sirenen låg då i fönsterkarmen i tvättstugan i väntan på installation, och började tjuta. I samma fönster sitter en DoorProtect Plus vilken pga vibrationerna av sirenen triggade larmet även där!

Summan av kardemumman, sirenen är bra kraftig men ungar kan skrika rätt bra de också!
 
Låter som det är värt det lilla extra det kostar för plu sensor. Men varför skulle jag vilja ha separat glaskross när multi-pir har det inbyggt. Är det i ngt läge sämre att ha rörelsedeckare med glaskross än enbart glaskrossdeckare?

Och basenhet plus. Är det värt att ha med 3G? Låter ju spontant lite mer framtidssäkert med de lär väl inte släcka vanliga nätet än på ett tag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.