Telia har väl ca 4 veckors returrätt. Bara att lämna tillbaka och vandra vidare.

Nu har jag surfat runt lite på telias sida och det är inte helt självklart när marshallburken ingår och inte, klickar man bara på erbjudandet och går igenom beställningsproceduren får man ingen info att den inte ingår i vissa fall.
(jag har varit mobilkund hos telia sedan 1994, började med nmt, och tycker egentligen att de bara kunde skicka mig en sån där burk som tack till en "trogen" kund:cool:;).)

Är helt omöjligt för en normal användare att se att spotify inte ingår vid datamängden 0,5GB.
Väljer men däremot kontantkort försvinner sportify direkt.

Återkom efter helgen och berätta hur det har gått:)

B
Kanske inte skada att ta med lite skärmdumpar som visar processen med en beställning...

mycke_nu skrev:
Telia har väl ca 4 veckors returrätt. Bara att lämna tillbaka och vandra vidare.
Njaaa..

Jag har en kollega som utnyttjade den "pröva på" variant som de hade för några år sedan. När han lämnade igen (mobilmodem, ingen telefon) så var de helt oförstående till att de skulle ha lovat ngn. returrätt. Trots att han hade det skriftligt i sitt avtal.

Efter många timmar i telefon kom Telia plötsligt på att de hade ju faktiskt utlovat returrätt. Och fakturorna kunde han bortse ifrån.

Det kom nya fakturor, han bestred, det kom inkassokrav, han bestred, det gick till kronofogen, han bestred. Och det kom till tingsrätten. Där under den förberedande förhandlingen, upptäcker plötsligt Telias advokat "vi har ju helt fel, det här skall du inte betala".

PÅ nästa faktura, så var abonemanget struket, men inte påminnelse och inkassoavgifter, det fortsatte Telia att kräva. Samma resa igen, inkasso, kronofogde och så efter typ 2 år, tingsrätten igen. Och återigen "upptäcker " Telias advokat "vi har ju aldeles fel, det här skall du inte betala".

Så det är väl ungefär samma nivå som alla andra fakturaskojarbolag som figurerar.

Fast i telias fall beror det på att de inte har någon som helst koll, på någonting! Från kablar till fakturering...

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Då ska vi se, Snabb lägesrapport. Igår Måndag skulle de höra av sig. Det var tyst. Idag damp det in ett sms 14:00 där de tackade mig för att jag hade kontaktat de o de bad mig svara på några frågor om deras kundservice...

Som tur var hade jag fullt upp på jobbet så jag hann inte svara innan de en halvtimma senare ringde o ursäktade sig för att de inte hade hört av sig igår som utlovat.

Jag fick egentligen bara ett meddelande om att mitt ärende var lämnat vidare. Jag skulle få veta mer på torsdag. Jag ställde några följdfrågor men människan jag pratade med var inte inläst i mitt ärende just nu...

Får se var det slutar på Torsdag, Blev iaf lovad att jag skulle få lämna tillbaka min snart begagnade telefon o avsluta abbonmanget om jag ville det inom 30 dagar.

Får se hur detta slutar, tror att de kommer trötta ut mig.

Fotografen skrev:
Fast i telias fall beror det på att de inte har någon som helst koll, på någonting! Från kablar till fakturering...
Jo en organisation som Telia försöker ofta gömma sig bakom "vi gör så gott vi kan", vi är helt inkompetenta.

Jag tycker det är synd att normalinteligenta människor klassar ner sig själva på det viset (för jag har svårt att tro att Telia har ngn. form av lobotomering av alla nyanställda). Utan de som jobbar på Telia är troligen ungefär normalintelligenta människor. Men de är totalt ointresserade av vad deras kunder tycker, kunder är ett onödigt irritationsellement.

Att nu efter en sådan här miss, dels inte hålla en avtalad tid, och sedan dessutom när väl den utlovade kontakten tas inte ens ha någon aning om vad ärendet går ut på, är bara ytterligare en variant av att inte bry sig. Vi får väl anta att den som ringde upp är läskunnig.

och hur sannolikt är det att någon överhuvudtaget jobbar seriöst hos Telia så nära Jul som på Torsdag.....

O
Jag tycker vi ställer alldeles alldeles för höga krav på telia!
De är inte telia som det är fel på... De är alla kunderna!
skulle de slippa dessa så skulle allt gå klockrent! inga klagomål alls!
:p :D

• Gilla
RoBo och 2 till
  • Laddar…
Jaha, Samma osäkra kvinna ringde upp igen i Torsdags, 16:30. Så de maximerade tiden mellan samtalen kan man väl säga, Minst 48h mellan varje kontakt.

Hon hade även denna gång inga egna åsikter eller tyckanden utan hon hade fått direktiv om att deras hemsida inte är otydlig. Det är alltså jag som behöver vara noggrannare när jag tecknar avtal.

Jag har lärt mig av detta.

Nu har jag avslutat Spotify premium, Ngt jag har betalat för i rätt många år men nu får det räcka.

Jag har använt telefonen i knappt ett par dagar, Har beställt hem en returfraktsedel så jag ska utnyttja deras 30 dagars pröva på för att sedan returnera. Kundtjänst påpekade att detta var ngt man bara kunde använda en gång per 12 månaders period.

Jag känner mig nästan som rättshaverist.

Får se hur jag gör med det mobila. Det jävliga är att Telia har tveklöst bäst täckning här ute i skogarna där jag bor.

Hur är det med ADSL, Är det bara Telia som levererar det?

MagnusSt skrev:
Jaha, Samma osäkra kvinna ringde upp igen i Torsdags, 16:30. Så de maximerade tiden mellan samtalen kan man väl säga, Minst 48h mellan varje kontakt.

Hon hade även denna gång inga egna åsikter eller tyckanden utan hon hade fått direktiv om att deras hemsida inte är otydlig. Det är alltså jag som behöver vara noggrannare när jag tecknar avtal.

Jag har lärt mig av detta.

Nu har jag avslutat Spotify premium, Ngt jag har betalat för i rätt många år men nu får det räcka.

Jag har använt telefonen i knappt ett par dagar, Har beställt hem en returfraktsedel så jag ska utnyttja deras 30 dagars pröva på för att sedan returnera. Kundtjänst påpekade att detta var ngt man bara kunde använda en gång per 12 månaders period.

Jag känner mig nästan som rättshaverist.

Får se hur jag gör med det mobila. Det jävliga är att Telia har tveklöst bäst täckning här ute i skogarna där jag bor.

Hur är det med ADSL, Är det bara Telia som levererar det?
För att säga upp t.ex. ADSL tror jag man ska man ringa ett speciellt nummer. Jag skulle ringa det och fråga hur man gör en uppsägning, du kommer med största sannolikhet att få frågan om varför och förklarar då tidigare händelse.
Skulle vara intressant att se om de gör något speciellt erbjudande för att behålla dig som kund.
Om du sedan säger upp din ADSL är en helt annan fråga ;)
Spela ut alla kort du har för att försöka få en uppgörelse som du kan vara nöjd med.

Jag tror faktiskt att de skiter i mig som kund, Det är iaf det de tydligt förmedlar via sin kundtjänst. Jag är obetydlig för de, Känns lite surt då jag iaf lägger nästan tusen spänn hos de varje månad o har gjort så länge.
Men på det stora hela är det ju inget för de. O de vet väl också att de levererar en tjänst som är liten konkurrens om just där jag bor och för mig.

MagnusSt skrev:
Jag tror faktiskt att de skiter i mig som kund, Det är iaf det de tydligt förmedlar via sin kundtjänst. Jag är obetydlig för de, Känns lite surt då jag iaf lägger nästan tusen spänn hos de varje månad o har gjort så länge.
Men på det stora hela är det ju inget för de. O de vet väl också att de levererar en tjänst som är liten konkurrens om just där jag bor och för mig.
Tyvärr resonerar du fel och tycker faktiskt lite synd om dig själv ;)
Kunder är viktiga och ger intäkter, det är affär som gäller men man skänker inte bort något utan förhandling i din situation.
Jag förhandlar priser när jag handlar privat i butiker även om de först säger att det inte går och visst det finns vissa som är svårare, har nog aldrig försökt på Byggmax.

Nu har jag en fråga om en beställning från Felia.
Förlåt, Telia.
Jag beställde en Sonos Play 5 från Telia. De hade en kampanj där man även fick en 7" surfplatta med på köpet. En Asus ME173.
Vid beställningen, som jag gjorde via telefon, frågade jag tjejen om surfplattan och hon sade att den ingick.
Paketet kom hem någon vecka senare. När jag idag packade upp fanns det ingen surfplatta med. På följesedeln står inte ett ord om någon surfplatta.
Jag ringer direkt till Telia och frågar om den kommer i en separat försändelse.
Jag kollar även på Telias hemsida och ser att erbjudandet inte finns kvar.
Killen på Telia skall kolla med en annan kollega och säger sedan att jag beställde efter kampanjens slut. Jag säger att när jag beställde den fanns erbjudandet på deras hemsida, samt att tjejen jag beställde från sade att den ingick.
Killen ber mig att dröja igen. Efter en stund kommer han åter och säger att surfplattorna tog slut.
Jaha?!
Jag frågar om den kommer när de beställt dem igen eller om det blir en ersättningsplatta.
Inget av det, säger han. De är slut. Jag kan få tre fria månader av deras kanalpaket. Det vill jag inte ha. Jag säger att jag beställde detta erbjudandet eftersom det ingick en surfplatta, annars hade jag inte beställt.
Som svar fick jag då att jag har 30 dagars returrätt.

Min fråga är; har jag rätt att kräva en surfplatta eftersom det var det som ingick i beställningen? Eller är det bara att acceptera att den är slut och vara nöjd med det. Den skulle ju trots allt inte kosta något.

Vi har dessutom haft Telia som både bredbandsleverantör, fast telefoni samt mobilleverantör så länge jag kan minnas.

Jag tycker det mer regel än undantag nuförtiden att något strular när man beställer, och det gäller inte bara Telia. Jag blir så trött.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.