Har du någon bekräftelse på beställningen där det står surfplatta? Annars kanske du kan be Telia om en kopia på beställningssamtalet. Sedan borde du kunna kräva av dem att de ska hålla sin del av avtalet.
 
Jag fick ett bekräftelsemail på beställningen. Om jag ville se min order måste jag logga in på mina sidor, fast jag har ingen inloggning dit. Såvitt jag vet. Jag skall skaffa det nu tänkte jag.
När jag pratade med dem idag sade jag att de kunde plocka fram inspelningen av samtalet, men det var han inte intresserad av. Det kanske är mycket jobb med det, vad vet jag. Eller så är det jobbigt eftersom det är till nackdel för dem.
 
B
knipo skrev:
Jag fick ett bekräftelsemail på beställningen. Om jag ville se min order måste jag logga in på mina sidor, fast jag har ingen inloggning dit. Såvitt jag vet. Jag skall skaffa det nu tänkte jag.
Du ska kunna logga in med BankID där så du ska inte behöva skaffa någon separat inloggning.

Annars bör väl en kompensation motsvarande värdet på plattan vara aktuellt så du kan köpa den någon annanstans...
 
God Jul på er, Jag tror fan Telia driver med mig. Idag fick jag ett sms där det stod att de bjuder på 3 månaders Spotify för att jag har tecknat ett nytt abbonemang med dem.

Det skulle ju ffs inte ingår ngt spotify i mitt avtal? ngt är ju seriöst fel i deras marknadsföring.
 
AnneFi
Telia bjöd mig på tre månaders storytel trots att det inte ingick i mitt avtal. Jag tyckte det var snällt.
 
knipo skrev:
Nu har jag en fråga om en beställning från Felia.
Förlåt, Telia.
Jag beställde en Sonos Play 5 från Telia. De hade en kampanj där man även fick en 7" surfplatta med på köpet. En Asus ME173.
Vid beställningen, som jag gjorde via telefon, frågade jag tjejen om surfplattan och hon sade att den ingick.
Paketet kom hem någon vecka senare. När jag idag packade upp fanns det ingen surfplatta med. På följesedeln står inte ett ord om någon surfplatta.
Jag ringer direkt till Telia och frågar om den kommer i en separat försändelse.
Jag kollar även på Telias hemsida och ser att erbjudandet inte finns kvar.
Killen på Telia skall kolla med en annan kollega och säger sedan att jag beställde efter kampanjens slut. Jag säger att när jag beställde den fanns erbjudandet på deras hemsida, samt att tjejen jag beställde från sade att den ingick.
Killen ber mig att dröja igen. Efter en stund kommer han åter och säger att surfplattorna tog slut.
Jaha?!
Jag frågar om den kommer när de beställt dem igen eller om det blir en ersättningsplatta.
Inget av det, säger han. De är slut. Jag kan få tre fria månader av deras kanalpaket. Det vill jag inte ha. Jag säger att jag beställde detta erbjudandet eftersom det ingick en surfplatta, annars hade jag inte beställt.
Som svar fick jag då att jag har 30 dagars returrätt.

Min fråga är; har jag rätt att kräva en surfplatta eftersom det var det som ingick i beställningen? Eller är det bara att acceptera att den är slut och vara nöjd med det. Den skulle ju trots allt inte kosta något.

Vi har dessutom haft Telia som både bredbandsleverantör, fast telefoni samt mobilleverantör så länge jag kan minnas.

Jag tycker det mer regel än undantag nuförtiden att något strular när man beställer, och det gäller inte bara Telia. Jag blir så trött.

Hej!

En liten uppdatering om Felia.
Oj, Telia!

Efter första samtalet hände ingenting. (December)
Efter andra samtalet hände ingenting. (Januari)
Efter ett par samtal till hände......... ingenting. (Fram till April)
Förra veckan tänkte jag att det var dags att lägga ned detta och skicka tillbaka Sonosen till dem. (Har legat ouppackad.)
Jag var förberedd på att de skulle protestera, och var fast besluten att säga upp alla abonnemang med dem om det blev tjafs. När de svarade förklarade jag mitt ärende för killen i supporten, precis som tidigare. Han var väldigt trevlig och vi pratade en liten stund. Innan jag hann säga att jag ville skicka tillbaka Sonosen bad han mig vänta. Ok, varför inte. Efter ca 20-25 minuter (!) kom han tillbaka. (Jag trodde nästan han lagt på.)
Då säger han att självklart skall jag ha en platta, det ingick i beställningen! Tyvärr var de andra plattorna slut, så han fixar en annan, bättre platta.
MYCKET förvånad tackar jag givetvis ja, och frågar samtidigt varför de plötsligt ändrat sig? Killen säger att han inte kan svara på det, och han kunde inte se att jag ringt tidigare!?
Två dagar senare har jag fått plattan hemskickad.
Vad skall man säga? Heder åt killen på supporten för han verkade faktiskt engagera sig till skillnad från de andra jag talat med, men Telia borde kunna löst detta bättre från början.

Nåja. Slutet gott o.s.v.
Nu skall jag bara lära mig hur man får ljud i maskinen.
 
  • Gilla
TechMark och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.