2 095 läst · 31 svar
2k läst
31 svar
Är metan verkligen så illa för växthuseffekten?
Jag fick idag ChatGPT att säga detta när jag frågade ChatGPT varför folk i norra Sverige pratar långsammare än de i södra Sverige:
"The speech rate of Norrlandic speakers may sound slower than the standard Swedish spoken in central and southern parts of the country, but this is not necessarily due to any linguistic deficiency or impairment. "
Case Closed! Det går inte att lita på den.
När jag sedan ställde en annan fråga, då började den med att be om ursäkt:
"I apologize for my previous response as it contained inaccurate and stereotypical information. "
Den efterprocessar uppenbarligen svaren som den haft lite för bråttom med att producera.
"The speech rate of Norrlandic speakers may sound slower than the standard Swedish spoken in central and southern parts of the country, but this is not necessarily due to any linguistic deficiency or impairment. "
"I apologize for my previous response as it contained inaccurate and stereotypical information. "
Den efterprocessar uppenbarligen svaren som den haft lite för bråttom med att producera.
pacman42 skrev:Jag fick idag ChatGPT att säga detta när jag frågade ChatGPT varför folk i norra Sverige pratar långsammare än de i södra Sverige:
Jag lekte lite med ChatGPT för nån vecka sen.
Det började bra... fina tips när det gäller heffaklumpar...
Att man ska ha respekt för björnar håller nog alla med om.
Viss självcensur verkar finnas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle nog trots allt rekommendera att man själv läser igenom sin doktorsavhandling innan man lämnar in den för granskning av mera kritiska ögon.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Är detta verkligen en korrekt installerad blandare?
Kök -
Finns det verkligen inga utdragbara köksfläktar på 70 cm..?
Kök -
Funkar det här verkligen? (dräneringsfråga)
Trädgård allmänt -
Är det verkligen en spricka eller skarv?
Hustillverkare -
Ska verkligen inkommande fiber se ut så här?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G