Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Sitter och kikar på Facebook och vad poppar upp i flödet.
En av de mest klimatvurmande facebookvännerna skall FLYGA till USA och där kliva på ett kryssningsfartyg som skall köra runt dom i 30 dagar.
Jag ger upp nu, det gäller inte mig men alla andra skall anpassa sig.

Hur många av alla klimatalarmister har en sommarstuga som står uppvärmd året runt?
Eldar med ved för att spara pengar 15000sek/år vilket står för 1000-4500 dödsfall/år beroende på vem man lyssnar på.
Du kan både resa och äta kött om du bara ger f*n i att skaffa barn men nej det är en fråga man inte får ta upp.

Lägg ner SSAB, Cementa och SCA så är vi verkligen i topp!
Och så är vi ett U-land vilket nuvarande regering verkar sträva åt.

• Gilla
Mattias00 och 5 till
  • Laddar…
Detta är visserligen en forskningsrapport, har dock starkt statligt stöd. Den säger att få att nå de miljömål som man anser rimliga år 2050 krävs bland annat

Förändrad mat, så gott som helt vegansk mat
Stora minskningar av bostadsyta
Ingen användning av fossila bränslen för transporter, kraftig minskning av bilkörning och flygtrafik

Man kan fundera över om det överhuvudtaget är möjligt med så stora omställningar på denna tid. Man kan också fundera över om det är rimligt att Sverige väljer en sådan väg om inte omvärlden är med på tåget. Kan vi få Kina och USA att göra något liknande?

http://www.bortombnptillvaxt.se/dow...12/1543239101524/2.Slutrapport_Bortom BNP.pdf

optimum
En bild säger mer än 1000 ord
Några ord för att förklara finns med.

Skräpigt Hyde Park efter evenemang för miljövänner, gräsplan fylld med skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Robbalove och 4 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
En bild säger mer än 100 ord

[bild]
Den är fejk, bilden är från när ett gäng pundare hade träff

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
optimum
Ber om ursäkt, inte mer än 100 ord som jag skrev.

Det är mer än 1000 ord.

Tyvärr sjönk trovärdigheten ytterligare ett steg nedåt för klimatgänget.

Ber ödmjukt om kommentarer från de som tror på klimathotet, varför detta svineri?

• Gilla
Stegatorparn
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Den är fejk, bilden är från när ett gäng pundare hade träff
Intressant, men hur vet du det?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det var cannabisentusiaster enl Metro.
Parkområde med utspridda sopor på gräset, märkt med "FALSKT" för att ange felaktigt påstående om miljöaktivister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Metro.se
Men nu när jag tänker efter så är Metro allt annat än trovärdig källa

• Gilla
Robbalove och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
En bild säger mer än 100 ord

[bild]
https://lmgtfy.com/?q=hyde+park+fake+picture

Hur som helst är det egentligen oväsentligt vem som skräpat ner. Jag tror att generellt att det finns en väldigt svag korrelation mellan de som bryr sig om klimatet och de som skräpar ner mest.

Tack!
Men "cannabisentusiaster" är väl i alla fall vegetarianer, och drar inte i sig syntetisk skit heller.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
R
A andersda skrev:
Jag sätter likt förbannat mina pengar på den fria marknaden och teknologin. Det är bara tack vare dessa som vi ens kan ha denna diskussion.
Hmm, ironiskt nog är det också den fria marknaden som gör att vi ens behöver ha denna diskussion.

Jag är generellt för den fria marknaden, men är vuxen nog att förstå att den behöver regleras. Vissa saker behöver styras av staten i ett fungerande samhälle.

• Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
I söndags var det den 23 juni, men bilden är ju tagen i april? Ridå ner! Man griper varje halmstrå, ser jag. Troligen någon Facebook grupp, kanske Stockholmsinitativet eller är det sk forskare som publicerat i tidskriften Garbadge

R
optimum optimum skrev:
Ber om ursäkt, inte mer än 100 ord som jag skrev.

Det är mer än 1000 ord.

Tyvärr sjönk trovärdigheten ytterligare ett steg nedåt för klimatgänget.

Ber ödmjukt om kommentarer från de som tror på klimathotet, varför detta svineri?
Du blev rättad om att du vidarepostat en falsk bild och du har inte ryggrad nog att be om ursäkt? Detta postade du tillräckligt kort efter noone70s rättning för att ha missat den, men jag hade redigerat den så fort jag insett mitt misstag.

Sedan får jag bifalla Andreas i att ÄVEN om det varit miljöaktivister så är det ett fantastiskt dåligt argument i klimatdebatten. Hur mycket någon skräpar ner i en park påverkar inte klimaten det minsta.

• Gilla
jnse
  • Laddar…
optimum
  • Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Intressant tråd det här, det är nog första gången jag läst en så här lång tråd om ett så ”känsligt” utan att den spårat ur

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.