19 467 läst · 431 svar
19k läst
431 svar
Är detta verkligen lagligt?
Nejdå, jag förstod vad du menade. Mer att jag hellre skulle kunna föra över istället för att behöva ta ut simkortet och sätta i gamla mobilen för att se sms framförallt.M maxmsm skrev:
Är inte alla ibockade per default där, för att man ska hantera/importera hela kontaktlistan, på simkortet?M maxmsm skrev:Nu har ja hittat det!
Dra upp alla apparna, välj kontakter, välj hantera sim-kort, välj vilket sim-kort så får du upp en lista med kontakter där de man inte har använt på länge har en ruta i bockad och dessa måste(enligt kompisen) bockas ur innan sim-kortet plockas ur mobilen för att dessa kontakter ska stanna kvar på sim-kortet.
Jag har inga egna kontakter där, utan det ser ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att man ska behöva bocka ur nåt för att det inte ska försvinna om man tar ur simkortet ur telefon kan omöjligen stämma.
Hur gammalt är ditt simkort?
Nej, alla är inte i bockade bara de som inte är använda på några år.FredrikR skrev:Är inte alla ibockade per default där, för att man ska hantera/importera hela kontaktlistan, på simkortet?
Jag har inga egna kontakter där, utan det ser ut så här:
[bild]
Att man ska behöva bocka ur nåt för att det inte ska försvinna om man tar ur simkortet ur telefon kan omöjligen stämma.
Hur gammalt är ditt simkort?
Kanske 6 år.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Det är ju ännu enklare. Klart!M maxmsm skrev:
Dvs inget kommer plockas bort i din gamla telefon bara för att du börjar använda en ny telefon.
Ett problem skulle vara om du av någon outgrundlig anledning sparat SMS i SIM-kortet, oklart varför man vill göra det. Det hanteras ju enkelt ändå genom att beställa ett nytt SIM-kort från din operatör.