25 450 läst · 81 svar
25k läst
81 svar
Är detta premiumtrall?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 883 inlägg
Ser ju ut som vilken nyöppnad trave som helst på mitt lokala Byggmax.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 883 inlägg
Kan du inte be dem skicka över vilka estetiska krav du kan ställa på deras premiumversion? Och posta det här sen! Det skulle vara intressant se om du får något konkret svar. Beijer hänvisade till något branschmaterial för G4-x. Det underlaget är i sin tur en tjock lunta som inte direkt är gjord för att enkelt förstås MEN efter att ha lagt lite tid på det insåg jag att inte det heller är tydligt på det som man som kund bryr sig om estetiskt. Något som jag aldrig fick bekräftelse på i mail men däremot i person...Shirack skrev:
Premium kvalitet är ett begrepp gjort för att locka dit dig som köpare. Hade tänkt klistra in SAOL-definitionen här men det är ju inte ens svenska, utan försvenskad engelska. Och engelska definitionen är "bättre än standard", vilket inte är så svårt att uppnå...
L Lini skrev:Kan du inte be dem skicka över vilka estetiska krav du kan ställa på deras premiumversion? Och posta det här sen! Det skulle vara intressant se om du får något konkret svar. Beijer hänvisade till något branschmaterial för G4-x. Det underlaget är i sin tur en tjock lunta som inte direkt är gjord för att enkelt förstås MEN efter att ha lagt lite tid på det insåg jag att inte det heller är tydligt på det som man som kund bryr sig om estetiskt. Något som jag aldrig fick bekräftelse på i mail men däremot i person...
Premium kvalitet är ett begrepp gjort för att locka dit dig som köpare. Hade tänkt klistra in SAOL-definitionen här men det är ju inte ens svenska, utan försvenskad engelska. Och engelska definitionen är "bättre än standard", vilket inte är så svårt att uppnå...
Fråga inskickad, återkommer imorgon med svar.
Jag är väldigt skeptisk till att du får något som faktiskt gör du kan bedöma om det du fått når upp till kraven de själva säger sig uppfylla. Jag gissar de, likt beijer, kommer hänvisa till G4-x standarden.... och där finns inte mycket hämta estetiskt.R roli skrev:
Förstår du behåller trällen, verkar vara snårigt få tag på virke generellt just nu.
L Lini skrev:Jag är väldigt skeptisk till att du får något som faktiskt gör du kan bedöma om det du fått når upp till kraven de själva säger sig uppfylla. Jag gissar de, likt beijer, kommer hänvisa till G4-x standarden.... och där finns inte mycket hämta estetiskt.
Förstår du behåller trällen, verkar vara snårigt få tag på virke generellt just nu.
Förlåt det dröjde över påsken men fått svar idag, han insisterade på han kunde hämta trallen kostnadsfritt och jag kunde köra och handla på byggmax istället om jag ej var nöjd med trallen, eventuellt om det kom en leverans om en månad kunde jag välja paket själv...
sen fråga jag vilka krav dom hade på xlens trallen som kom från sågverket för att att tex inte reklamera det till sågverket.. alltså vad måste den uppfylla...
Det kunde han inte svara på... han sa bara folk köper den och har aldrig klagat.
sen fråga jag varför större delen ser ut som g4-3 sortering enligt svenskträ.se trots ni lovar xlens ska va g4-1 och g4-2 sortering..
Han sa jag var den första som klaga men han kunde heller inte säga jag har fel.. han bara upprepar sig och säger han hämtar trallen istället
Att folk aldrig klagar beror väl på att det är meningslöst. Får en känsla att premiumvirke är exakt samma virke som tidigare var standard. Köpte premium förra året och det såg ut precis som vanlig standard (xl) Klagade men det hjälpte inte. Fick vara tacksam att överhuvudtaget få något. Så först är du inte. Är det så att premium och standard är samma virke?Shirack skrev:Förlåt det dröjde över påsken men fått svar idag, han insisterade på han kunde hämta trallen kostnadsfritt och jag kunde köra och handla på byggmax istället om jag ej var nöjd med trallen, eventuellt om det kom en leverans om en månad kunde jag välja paket själv...
sen fråga jag vilka krav dom hade på xlens trallen som kom från sågverket för att att tex inte reklamera det till sågverket.. alltså vad måste den uppfylla...
Det kunde han inte svara på... han sa bara folk köper den och har aldrig klagat.
sen fråga jag varför större delen ser ut som g4-3 sortering enligt svenskträ.se trots ni lovar xlens ska va g4-1 och g4-2 sortering..
Han sa jag var den första som klaga men han kunde heller inte säga jag har fel.. han bara upprepar sig och säger han hämtar trallen istället
ibland undrar man...D Dr Jumping Jack skrev:Att folk aldrig klagar beror väl på att det är meningslöst. Får en känsla att premiumvirke är exakt samma virke som tidigare var standard. Köpte premium förra året och det såg ut precis som vanlig standard (xl) Klagade men det hjälpte inte. Fick vara tacksam att överhuvudtaget få något. Så först är du inte. Är det så att premium och standard är samma virke?
Sitter här och småler, du ser. Precis samma dans jag fick från Beijer. Du har nu hamnat i kategorin "klagar på kvaliteten". För att undvika behöva säga vad du kan vänta dig erbjuder de sig byta ut det. Fråga om du får sortera ut och behålla det du vill ha (eftersom du antagligen får en leverans med samma kvalitet när du får nästa lass så är det ett sätt få upp snittkvaliteten iallafall). Och om han går med på det säg att då behöver du ju tydliga regler så du vet vad du får sortera bortShirack skrev:Förlåt det dröjde över påsken men fått svar idag, han insisterade på han kunde hämta trallen kostnadsfritt och jag kunde köra och handla på byggmax istället om jag ej var nöjd med trallen, eventuellt om det kom en leverans om en månad kunde jag välja paket själv...
Tror leverantörerna är livrädda för att bli den första som blir medialt synad och associerad med att ha sämre premiumvirke (även om alla göra samma sak) så man har valt hantera klago-kunder med att erbjuda byta ut. Du kan ju ge dig f-n på att virket du returnerar säljs igen.
Jag fick också höra att "jag har sålt trall i 30 och och det här hade jag byggt av" av säljaren. Bet mig i tungan för att inte säga ".. jasså så du har halvlurat folk så länge ..."