J Jontha skrev:
Jag gillar inte att bli tillrättavisad.
Tja, av ditt inlägg att döma har du alldeles uppenbarligen inte kompetensen att avgöra vad som är fel och inte. Då är det klokt att vara ödmjuk nog att klara av att bli tillrättavisad.
 
  • Gilla
Nilstyko och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tja, av ditt inlägg att döma har du alldeles uppenbarligen inte kompetensen att avgöra vad som är fel och inte. Då är det klokt att vara ödmjuk nog att klara av att bli tillrättavisad.
Två mänskliga egenheter som väldigt sällan går hand i hand.
 
  • Gilla
Kling 1 och 1 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jag gillar inte att bli tillrättavisad. Bästa vore om du lärde dig hantera tuffare språk. Jag kommer inte hålla tillbaka när jag ser fusk.
I detta forum hjälper vi varandra efter bästa förmåga. Vissa tips och råd kan blir fel, och då kommer andra klokare människor och rätta till, för allas bästa. Och det gäller även omgängestonen. Vi behöver inte lära oss tuffare språk. Om du vill förhäva dig finns det bättre utrymme på Flashback eller andra plattformar.
Tänk efter en stund.
 
  • Gilla
Nilstyko och 6 till
  • Laddar…
Henke1993 Henke1993 skrev:
Du borde inte ha kanske ha hus alls, om du inte kan stänga av en fas och dra om elen :)
Han har nog inget hus eftersom han flyttade på stående fot vid första upptäckta felet.
 
  • Gilla
  • Haha
Nilstyko och 6 till
  • Laddar…
Henke1993 Henke1993 skrev:
Jo träreglar med glasull som isoleringen
Ok, det var väl normalt att bygga så då, har nog liknande konstruktion i min källare från -71
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jag gillar inte att bli tillrättavisad. Bästa vore om du lärde dig hantera tuffare språk. Jag kommer inte hålla tillbaka när jag ser fusk.
Trollar du? Eller är det bara ironi som inte riktigt går fram? Eftersom ironi är lite svår att få fram i skrift på ett forum så har det skapats en särskild tråd för det (Parodier på byggahus-trådar)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Ännu mer än roligheter mellan plattan in ytterväggen ligger det en ”syl?” Stora delar av ytterväggen finns det inte ens någon syl kvar.. vad ska man nu hitta på :)

Förstår inte riktigt syften med den, den ligger ju bara mellan plattan och ytterväggen. Vad vilar väggen på?
 
  • Förstörd betong och murbruk avslöjar underliggande trä och grus, indikation på byggnadsskada eller förfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan inte vara en del av en gjutform?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Henke1993 Henke1993 skrev:
Ännu mer än roligheter mellan plattan in ytterväggen ligger det en ”syl?” Stora delar av ytterväggen finns det inte ens någon syl kvar.. vad ska man nu hitta på :)

Förstår inte riktigt syften med den, den ligger ju bara mellan plattan och ytterväggen. Vad vilar väggen på?
Vad är källarväggarna gjorda av? Leca?
 
M Mapet890 skrev:
Vad är källarväggarna gjorda av? Leca?
Yes! Men det är bara en gles på 70x28 som inte går upp till leca.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.