64 601 läst · 226 svar
65k läst
226 svar
Är detta ett fastighetstillbehör? Slangvinda
Slangvindan är att betrakta som fast egendom och ingår i köpet
mvh Åke
mvh Åke
Jag blir så trött på alla dessa snikna säljare varenda korvöre ska de klämma ut.N Nyatag skrev:Hej gott folk,
Har nyligen köpt hus och väntar på tillträde - under tiden har ägaren skickat en lista med saker han vill sälja och det har blivit ett par frågetecken där. Han har tagit med på listan vissa saker såsom växthus vilket är ett klart fastighetstillbehör men också ett par punkter vart jag är osäker om det ska ingå eller inte
Han vill att jag betalar en extra 1000kr for elektriska slangvindan bredvid vattenutkastet utomhus vilket jag inte var intresserad av och nu skriver han att den kommer lämna hål och märken i bruket på fasaden när han tar bort den - detta låter ju inte så kul så undrar vad som är rätt lösning har. Den sitter ju fast på byggnaden och är för stadigvarandebruk
Saker som robotgräsklippare kommer jag betala honom för, men känns surt att betala extra för saker man inte vill ha bara för att slippa hål
Tack!
När jag sålt så har jag lämnat alla redskap o verktyg som behövs för underhåll, förutom personliga verktyg och maskiner.
Ska de vara så svårt att vara generös som säljare.
Som köpare skulle jag vara benhård det som var ”fast” på visning följer hus mäklare är dommmare.
Vår mäklare sa; fastskruvat tillhör huset om inte annat har påtalats vid försäljningen.N Nyatag skrev:Hej gott folk,
Har nyligen köpt hus och väntar på tillträde - under tiden har ägaren skickat en lista med saker han vill sälja och det har blivit ett par frågetecken där. Han har tagit med på listan vissa saker såsom växthus vilket är ett klart fastighetstillbehör men också ett par punkter vart jag är osäker om det ska ingå eller inte
Han vill att jag betalar en extra 1000kr for elektriska slangvindan bredvid vattenutkastet utomhus vilket jag inte var intresserad av och nu skriver han att den kommer lämna hål och märken i bruket på fasaden när han tar bort den - detta låter ju inte så kul så undrar vad som är rätt lösning har. Den sitter ju fast på byggnaden och är för stadigvarandebruk
Saker som robotgräsklippare kommer jag betala honom för, men känns surt att betala extra för saker man inte vill ha bara för att slippa hål
Tack!
Långt fler än du vill se samtidigt. 😎 Speciellt om vi pratar om nymodigheter som integrerade led-armaturer där man får kasta rubbet efter ett par år då tioårsleden gett upp. 😡 Och nej, jag är inte jätteimponerad av LED-tekniken, om det nu inte skulle märkas. Men oj vad OT detta blev. 😳Farstatjej90 skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 040 inlägg
Gav 7000 för en ny McCulloc 1000... för ett par år sedan. Nu är det två gamla enheter... Känns som att säljaren försöker få ut så mkt som möjligt... Fastskruvade enheter brukar tillhöra fastigheten...särskilt om det är fast installation av eldrivna enheter.N Nyatag skrev:
Besserwisher
· The Great North
· 1 030 inlägg
Spännande tråd! I ämnet går åsikterna brett isär här på ByggaHus *hämtar popcorn*N Nyatag skrev:Hej gott folk,
Tack!