GoC GoC skrev:
Gör du så går det åt ändå mer energi, du har innegivare på din ”panna” (i alla fall enligt manualen) sänker du på elementen och har fortfarande på 20 grader som börvärdet på pannan så släpper den bara ut än varmare vatten till elementen för att nå det önskade värdet. Så elförbrukningen ökar snarare.
tack! Vad ändrar jag lämpligast på pannan för att få effekt?
 
S sepani skrev:
tack! Vad ändrar jag lämpligast på pannan för att få effekt?
På kontrollpanelen på pannan. Där borde du kunna ändra önskad rumstemperatur.
Du får väl kolla i instruktionsboken
 
Display av värmeanläggning som visar aktuell driftinformation och temperaturinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
QUODemmpa, post: 4957530, member: 130235"]https://ctc.se/file-download/894e649c9d2182a2b3e2536b45f0e226.pdf

Antingen sänka börvärdet för inomhustemperaturen (om innegivare finns), eller sänka parallellförskjutningen.[/QUOTE]

Demmpa Demmpa skrev:
[länk]

Antingen sänka börvärdet för inomhustemperaturen (om innegivare finns), eller sänka parallellförskjutningen.
innegivare verkar inte finnas….
 
Redigerat:
S sepani skrev:
[bild] QUODemmpa, post: 4957530, member: 130235"][länk]

Antingen sänka börvärdet för inomhustemperaturen (om innegivare finns), eller sänka parallellförskjutningen.


innegivare verkar inte finnas….[/QUOTE]
Värmepumpens digitala styrenhet med display som visar driftinformation och olika inställningsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S sepani skrev:
[bild]
[bild]
om jag sä
 
S sepani skrev:
innegivare verkar inte finnas….
Visa bilaga 650527
QUOTE]

Slutsats är alltså sänka temperaturen på pannan samt på framledningrn? Nattsänkning verkar inte möjlig att göra ”permanent”? Hur många grader skulle ni rekommendera att sänka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.