12 788 läst · 55 svar
13k läst
55 svar
Är detta dåligt utfört?- klinkers hall
Skitdåligt inget snack om det!H Hanna.HL skrev:Vi har anlitat hjälp för att lägga klinkers i hallen
vi är inte alls nöjda med resultatet. Men har dock inge erfarenhet då det är vårt första hus och vår första renovering. Ojämnheter på flera ställen samt olika avstånd mellan alla plattorna. Vi hade en önskan om 1mm men byggarna sa att det var svårt pga vårt val av klinkers och rekommenderade istället 2mm. Vilket vi godkände.
Kolla gärna bilderna och kommentera hur arbetet är utfört och hur man går tillväga då man är missnöjd.
Tack för hjälpen
Ett tips när jag kalkade vår toa så la jag plattorna i en span med vatten som dom sög fick fylla på med vatten efter några timmarH Hanna.HL skrev:Vi har anlitat hjälp för att lägga klinkers i hallen
vi är inte alls nöjda med resultatet. Men har dock inge erfarenhet då det är vårt första hus och vår första renovering. Ojämnheter på flera ställen samt olika avstånd mellan alla plattorna. Vi hade en önskan om 1mm men byggarna sa att det var svårt pga vårt val av klinkers och rekommenderade istället 2mm. Vilket vi godkände.
Kolla gärna bilderna och kommentera hur arbetet är utfört och hur man går tillväga då man är missnöjd.
Tack för hjälpen
Dom är tre stycken varav en chefen som vi pratat mest med. Sen är det en av hans 2 andra killar som gjorde klinkers jobbet. Men alla var där när golvet sattes.Litenskit skrev:
Chefen sa direkt om vi inte var nöjda så tar de upp arbetet och köper nytt klinkers och slipar.
Han ville inte gå med på att göra jobbet gratis och låta det ligga. Han sa att de inte vill jobba gratis. Så det var inga konstigheter. Undrar om han själv tyckte det var fult
Självklart är det möjligt, jag fick dock samma besked av en hantverkare. Två andra sade att det var möjligt och inga problem.
Jag tolkar det som att olika företag har olika kompetens. Företaget som inte ville lägga stora plattor har hantverkare endast fr öst, vet inte om det spelar in?
Jag tolkar det som att olika företag har olika kompetens. Företaget som inte ville lägga stora plattor har hantverkare endast fr öst, vet inte om det spelar in?
Det kan ju även handla om att man inte vill kompromissa med resultatet, vilket man kanske tycker att man gör med vissa lösningar, och att man då vill välja en lösning som ger ett resultat man kan stå för.KristinaRT skrev:
Har väl på sitt sätt också med kompetens att göra men kanske ur en liten annan vinkel.
Självklart, och det är väl något de flesta kan relatera till.Alfredo skrev:
I vårt fall verkade det snarast handla om att man var bekväm med vissa ganska basic metoder (som man vet ger bra resultat och som man vet att hantverkarna behärskar). Däremot var man inte bekväm med kuvertskärning av stora plattor, vilket jag tänker kan vara ganska svårt att få snyggt…
Klicka här för att svara