Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den var bra. Nästan rätt , låntagarna har råd att betala räntan, annars får dom inte lån från banken som du vet.
Krasst räknat har en stor del av bostadslåntagarna i dag inte råd att betala en normal ränta på 5-10%.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Krasst räknat har en stor del av bostadslåntagarna i dag inte råd att betala en normal ränta på 5-10%.
Fakta på det? Bankerna har räknat på ca 7% i många år! Har själv lånat ut pengar…
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Såg en siffra att 20% av hushållen inte klarar en ränta på 5%. 8% har gränsen vid 3%.
Det var betydligt värre än jag trodde. Är vi svenskar så urbota dumma?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Såg en siffra att 20% av hushållen inte klarar en ränta på 5%. 8% har gränsen vid 3%.
Det var betydligt värre än jag trodde. Är vi svenskar så urbota dumma?
Svensken har nästan inga pengar sparade
 
peteds01 peteds01 skrev:
Vilken j-vla smörja du förmedlar.
Kan du inte emigrera din fascist typ.
Om Olof inte mördats är det inte säkert reformerna införts på 90 talet
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Tänk ett varv till.
Ok nu har jag tänkt. Och jag tycker inte de har med varandra att göra ränte avdraget är tänkt för att hjälpa husköpare och jag har inget principiellt mot just det MEN det ska vara kopplat till hus hur nu det ska gå till, samt vara inkomstrelaterat endast då fyller det någon funktion.
Ränteinkomster är en INKOMST.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ränteavdrag är att få behålla pengar, bidrag är att få pengar. Det är en rätt stor skillnad. Det är väl för mycket begärt ni ska förstå det.
Men då kan väl de med låg el ingen inkomst få hyresavdrag det är kunde svårt att fixa
Det är ju enbart en lek med ord för pengarna ska ju till plånboken
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Det är väl frågan om vilken utgiftspost som är mest av "slöseri" som skiljer mellan de politiska partierna.
Taxiresandet mellan Centralen - Riksdagshuset - Gamla stan tycker ju tydligen vissa partier inte är något slöseri alls med tanke på hur ofta vissa partiledare tar taxi de sträckorna.

Om man vill stoppa visst slöseri inom fackförbunden så får man väl engagera sig
Nu ska du inte racka ned på FifflaUffe’s taxiresor inte heller hans resor till Kina när han var ordförande Adoptionscentrum som köpte stulna barn. Fy på dig
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om Olof inte mördats är det inte säkert reformerna införts på 90 talet
Du tänker på sådana Reformer som LAS , Arbetsmiljölagen, föräldrapenning, fyrtio timmars arbetsvecka och pension vid 65
javisst ja ock MBL
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K kortis skrev:
Du tänker på sådana Reformer som LAS , Arbetsmiljölagen, föräldrapenning, fyrtio timmars arbetsvecka och pension vid 65
javisst ja ock MBL
40 timmarsvecka kom långt före 90 talet. Nej jag talar om de marknadsreformer som gjordes på 90 talet för att rädda oss från ekonomisk kollaps.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
40 timmarsvecka kom långt före 90 talet. Nej jag talar om de marknadsreformer som gjordes på 90 talet för att rädda oss från ekonomisk kollaps.
Nu var ju Olof Palme statsminister på 90 talet
Eller är du så urbota dum i huvudet att du menar att det var bra att han mördades så att reformer kunde införas på 90 talet
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu var ju Olof Palme statsminister på 90 talet
Nu är du fel ute
 
S sunqan skrev:
Nu är du fel ute
Jo jag kom på vad stollen menade
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jo jag kom på vad stollen menade
Du vet ju inte ens när en av de största händelse i svensk nutidshistoria skedde :crysmile:

Nej, ingen som vet vad som hänt om han inte blivit mördad. Han hade ju säkert inte avgått självmant så Göran hade nog inte tagit över rodret. Jag är inte så säker på vi lämnat de idiotiska kommunistexperimenten med honom vid rodret.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet ju inte ens när en av de största händelse i svensk nutidshistoria skedde :crysmile:

Nej, ingen som vet vad som hänt om han inte blivit mördad. Han hade ju säkert inte avgått självmant så Göran hade nog inte tagit över rodret. Jag är inte så säker på vi lämnat de idiotiska kommunistexperimenten med honom vid rodret.
De ojämförligt största händelserna i svensk nutidshistoria hände definitivt inte på 90-talet, de inträffade flera decennier innan dess.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.