Fogel74 skrev:
Jag har precis gjort det på en hel övervåning, taket är helt slätt. Finns inte en skugga på det oavsett var/vilket håll som ljuset kommer ifrån.
Är mkt nöjd. Det tog 3 dagar att göra allt spackel jobb inklusive att sätta microlit, både snedtak och " vanligt rakt " tak.

Hade vi byggt ett nytt hus igen, hade jag inte tvekat att göra om det.

Vi vill se bildbevis med rätt belysning ;)

Vi har släta innertak i hela huset. Har dock inte gjort det själv tack och lov...

Ska vi bygga nytt igen så blir det garanterat med släta tak. Så mycket snyggare.

bumpaberra skrev:
Har byggt 3 hus alla med slätt tak. Skulle inte göra det igen faktiskt. Man irriterar sig för mycket efteråt(snacka om I-landsproblem egentligen). De mindre rummen är i och för sig ok men på det större sådär. Tror jag kommer smacka upp ett trätak vad det lider.
Det är inga problem att få till helt släta undertak. Problemet är att folk, fackmän inkluderade, envisas med att använda glespanel. q(;^;)p
Stålprofiler/reglar skall användas, och ingenting annat. Nivellera mha laser. Överskrid inte cc-mått. Fogar ska fyllas med fiberförstärkt spackel och nätremsa. Hela skivor ska spacklas. Giraffen hjälper till.

Fogel74 Fogel74 skrev:
Jag har precis gjort det på en hel övervåning, taket är helt slätt. Finns inte en skugga på det oavsett var/vilket håll som ljuset kommer ifrån.
Är mkt nöjd. Det tog 3 dagar att göra allt spackel jobb inklusive att sätta microlit, både snedtak och " vanligt rakt " tak.

Hade vi byggt ett nytt hus igen, hade jag inte tvekat att göra om det.
Hej vill du förklara lite mer exakt hur du gick till väga? La du spacked i skarvarna, sen mocriolit sen 2 gånger målning? Var det gipsskivor med falsade kanter eller ej? Tacksam för guidning i detta då jag sitter i samma sits

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.