Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J JohanLun skrev:
dem på listan altså?
Men duvan som skiter mig i huvet då? Vem ska ersätta det?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
dem på listan altså?
Det var ett jäkla tjat om lista.
Så länge inte jag radat upp en lista så tänker inte jag ge någon information om vilka djur det avser...
Det får du ta med den som lagt hit listan.
 
A
J JohanLun skrev:
Men duvan som skiter mig i huvet då? Vem ska ersätta det?
Varför väljer kommuner att skjuta av duvor?
De skapar problem och antalet individer blir förstort annars...
 
K knipo skrev:
Skall vi förbjuda bilkörning under jakten?
[bild]
:D :D Fler dör av drunkning, kanske kan man förbjuda vatten ;P

Givetvis är det trist när tam/husdjur dör och det ska man väl försöka minimera. Men visst är det så att man tar en risk om man släpper sina husdjur fria. Hundar som katter. Vet man att det finns en väg eller något annat farligt så får man bestämma om man vill ta den risken eller ej. Har varg siktats kanske man ska vara lite restriktiv att släppa favorithunden...
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Det är något my(s)tiskt med varg.
O det är något med varg vs hund.
Jo, vargen tar hundar.
O när det händer blir det ett jäkla liv!
Men trafiken, tåg o bil, dödar långt fler hundar än varg. Skall vi förbjuda bilkörning under jakten?
O ser vi till vildsvin så är vargangreppen enligt statistiken mer än tjugodubbelt fler med vildsvin kontra varg. Men det är inte i närheten så mycket liv om det.
Tragiskt är det oavsett för de som drabbas oaktat om det är varg, gris eller bil.
Men det låter tjugo gånger mer om en hund dödas av en varg än om den dödas av en bil eller gris.
Bara en tanke...
[bild]
sätt det i perspektiv i hur många vargar respektive bilar vi har
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
Det var ett jäkla tjat om lista.
Så länge inte jag radat upp en lista så tänker inte jag ge någon information om vilka djur det avser...
Det får du ta med den som lagt hit listan.
Vilket betyder: -nu tog du mig med byxorna nere. Sluta fråga".?

Staffans
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
skoge skoge skrev:
sätt det i perspektiv i hur många vargar respektive bilar vi har
Vad spelar det för roll?

Staffans
 
A
finns det 400 vargar men det finns 4 miljoner bilar... vilken har största sannolikhet att st för den största delen av dödsorsak...
 
Maskintok skrev:
Det var ett jäkla tjat om lista.
Så länge inte jag radat upp en lista så tänker inte jag ge någon information om vilka djur det avser...
Det får du ta med den som lagt hit listan.
OK, det är fair. Jag var mest nyfiken om det fanns fler listor på vem som är ansvarig för vad. Troligen så är det ju inte den som la upp länken som skrivit infon på wikipedia så...
 
F
Maskintok skrev:
arrenderar du jaktmark, så ska inte det vara en risk att hunden blir angripen..
Den marken är inte upplåten åt staten utan åt den som arrenderar... Kanske man bör börja tänka på... Att det inte är okej att helt bryta folks avtal bara för att..
Ursäkta, men vilket trams.
 
  • Gilla
Henrik.S och 4 till
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
OK, det är fair. Jag var mest nyfiken om det fanns fler listor på vem som är ansvarig för vad. Troligen så är det ju inte den som la upp länken som skrivit infon på wikipedia så...
Jag kan och tänker inte hållas ansvarig för någon lista som jag själv inte skrivit...
Jag är inte Ebba Busch..
Så om motparten vill mig något så får den fråga istället för att anta.
 
A
F frasen_36 skrev:
Ursäkta, men vilket trams.
får du tycka. precis som jag tycker om era försvars texter om vargen och dess framfart.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
finns det 400 vargar men det finns 4 miljoner bilar... vilken har största sannolikhet att st för den största delen av dödsorsak...
Jomen om man regelmässigt släppte hundarna fria tex på E4an så skulle nog dödstalen stiga något... Det är ju sällan de 4 miljoner bilarna kör där normalt hundar är lössläppta tänker jag... Troligen dödas långt fler än 233 katter (eller nåt annat löst springande djur) av bilar.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.