När jag tänker på hur bra byggkvalitét det är i vårt hus och hur mycket energi-effektivare det är, samt att det är färdigt, behöver inte tänka å att bygga ut med pannrum eller övervåningar. Så tror jag vi sparar i längden. Så fick vi också golvvärme och gjuten grund av hög klass samt bergvärme, allt inkluderat i priset.

T
Älvsbyhus levererar med krypgrund och inte torpargrund. Fördel som många glömmer är att det är lätt att dra nya ledningar mm vilket är omöjligt med platta.

Ä hus levererar inte längre med matta utan parkett så hade varit bättre ta några som byggt nyligen.

Pannrum måste man inte bygga och bergvärmen kan man koppla in på pannan. Även solvärme går bra. Kan åter vara pga att de har ett äldre hus.

De så kallade fuskbyggena var montörer som inte följde älvsbyhus regler att huset inte får resas vid regn.

Vitaror är Bosch men man kan välja bort o köpa eget. Tapeter är också märkesvaror och ska inte vara någon snikvariant.

Dåligt när man inte faktagranskar innan man skriver klagomålsartikel.

Trist du som fick vattenskada men tror inte det hade med älvsbyhus att göra. Har kollega som köpte a-hus o fick vattenskadad så det kan hända oavsett hustillverkare.

• Gilla
Mikaelzii
  • Laddar…
G
Största problemet med vårat älvsbyhus är grundbalkarna som är feldimensionerade så de böjer sig med tiden. Så tapetsprickor problem med golv osv blir vi aldrig av med.

M
Störst misstaget vi gjort är nog att vi byggde Älvsbyhus. Väggarna buktar och luta, golven lutar också mycket så svårt att möblera när det inte går att få bokhyllor mm att stå mot väggarna.

Billiga vitvaror går att bytas ut, men väggar som buktar och ojämnt golv... Hur är det med övrigt material? Är det så hälsosamt att det fungerar att vistas i samtliga rum utan att ögon och hals bränner eller att få astmaliknande anfall och att ständigt (året runt) behöva ha fönstren på glänt för att få luft, vilket är min erfarenhet av ett annat slag av modulhus? Pest eller kolera - det tåls att fundera på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.