G Ganescha skrev:
Kör så jag med, har använt på 2 tidigare bilar. Inga veteraner. Nu har min golf läckt ut allt dessutom, en 2017, får köra detta på den med. Jag har av någon märklig anledning en extrem otur när det kommer till AC kylning.
Vilken produkt har du köpt?

Hade tänkt köpa Envirosafe, men deras sida är nere för underhåll står det...
 
Har inte köpt till golfen ännu men tidigare har jag köpt av Envirosafe och tror det va fylldinac.nu
köper nog från lastbilsprylar.se denna gången, verkar vara dom som har allt i lager.
Frostycool har jag kört med innan och det har ju funkat bra.
 
fylldinac.nu har slut på allt i lager. Jag funderar på ClimaSet (lagning+refill) från Amazon istället.

Skall bara dubbel och trippelkolla så att allt blir rätt först...
 
Blir Amazon. Kollade på en video och det var ju sjukt enkelt!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Blir Amazon. Kollade på en video och det var ju sjukt enkelt!
Samma frakt (144 kronor) oavsett mängd...
Köper man 5-packen kostar manometerkitet bara 50 kronor extra.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Jag beställde kombinationen med refill, manometer och lagningsvätska/olja. Den lär ju inte behöva användas alltför många gånger, även om vi har fyra bilar. Billigare att beställa allt detta än att ens låta verkstaden titta på det.
 
  • Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Öppnade huven på dotterns bil för att se om "nippeln" för refill satt illa till i den. Det gjorde den inte -högst upp under huven, nära kompressorn, gick rören och nippeln satt mitt på. Jag missade dem först då jag förväntade mig att de skulle sitta illa till...

Vad det verkar så är detta enklare att göra än att fylla luft i däcken.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Öppnade huven på dotterns bil för att se om "nippeln" för refill satt illa till i den. Det gjorde den inte -högst upp under huven, nära kompressorn, gick rören och nippeln satt mitt på. Jag missade dem först då jag förväntade mig att de skulle sitta illa till...

Vad det verkar så är detta enklare att göra än att fylla luft i däcken.
Dom verkar otroligt nog alltid sitta bra till i bilar. Som gjort för att fylla själv 😁
PS. Kan du länka till ditt Amazon köp?
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Denna blev det. Kompisen som renoverar bilar sade att man alltid skall laga också...

[länk]
Bra pris. Första gången jag fyllde skippade jag tätning och det höll till vårkanten nästkommande år 😀 fick bli tätning efter det.
Har R1234yf i golfen, tyvärr passar inte den ”gamla” klockan inkl slang så får inhandla det också. Ska leta lite på amazon istället verkar det som, tack för tipset.
 
Jag skulle om jag fulfyllde, sätta en tape över lappen under huven och skriva vad den är fylld med.
Bara för allas bästa.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag skulle om jag fulfyllde, sätta en tape över lappen under huven och skriva vad den är fylld med.
Bara för allas bästa.
Det brukar följa med klisteretiketter..
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det brukar följa med klisteretiketter..
Aha, vad smart 🙂
 
Steg 1 är väl att fylla med samma gas som systemet innehåller. Har kört en någon upptoppning med manometerställ och hela baletten på en gammal Saab, R134 om jag minns rätt. Och var samma substans som Biltema sålde som kylspray vid den tiden så relativt oproblematiskt fylla över i en kontrollerbar fyllflaska. Funkade fint tills bilen skrotades pga andra ålderskrämpor. Saab 9000 CD, R.I.P. Riktigt trevlig bil långt för sin tid på många punkter.
 
Redigerat:
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Det är väl eurorefrigerant som gäller om man som privatperson vill fylla rätt gas, dvs r134a eller r1234yf.
Men jag tycker nog ändå gasolerna är vettiga och miljövänliga alternativ för äldre bilar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.