Vilken produkt har du köpt?G Ganescha skrev:
Hade tänkt köpa Envirosafe, men deras sida är nere för underhåll står det...
Har inte köpt till golfen ännu men tidigare har jag köpt av Envirosafe och tror det va fylldinac.nu
köper nog från lastbilsprylar.se denna gången, verkar vara dom som har allt i lager.
Frostycool har jag kört med innan och det har ju funkat bra.
köper nog från lastbilsprylar.se denna gången, verkar vara dom som har allt i lager.
Frostycool har jag kört med innan och det har ju funkat bra.
Jag beställde kombinationen med refill, manometer och lagningsvätska/olja. Den lär ju inte behöva användas alltför många gånger, även om vi har fyra bilar. Billigare att beställa allt detta än att ens låta verkstaden titta på det.
Öppnade huven på dotterns bil för att se om "nippeln" för refill satt illa till i den. Det gjorde den inte -högst upp under huven, nära kompressorn, gick rören och nippeln satt mitt på. Jag missade dem först då jag förväntade mig att de skulle sitta illa till...
Vad det verkar så är detta enklare att göra än att fylla luft i däcken.
Dom verkar otroligt nog alltid sitta bra till i bilar. Som gjort för att fylla själv 😁pacman42 skrev:Öppnade huven på dotterns bil för att se om "nippeln" för refill satt illa till i den. Det gjorde den inte -högst upp under huven, nära kompressorn, gick rören och nippeln satt mitt på. Jag missade dem först då jag förväntade mig att de skulle sitta illa till...
PS. Kan du länka till ditt Amazon köp?
Denna blev det. Kompisen som renoverar bilar sade att man alltid skall laga också...
https://amzn.eu/d/07r7kXQ4
https://amzn.eu/d/07r7kXQ4
Bra pris. Första gången jag fyllde skippade jag tätning och det höll till vårkanten nästkommande år 😀 fick bli tätning efter det.pacman42 skrev:
Har R1234yf i golfen, tyvärr passar inte den ”gamla” klockan inkl slang så får inhandla det också. Ska leta lite på amazon istället verkar det som, tack för tipset.
Medlem
· Sverige
· 5 379 inlägg
Steg 1 är väl att fylla med samma gas som systemet innehåller. Har kört en någon upptoppning med manometerställ och hela baletten på en gammal Saab, R134 om jag minns rätt. Och var samma substans som Biltema sålde som kylspray vid den tiden så relativt oproblematiskt fylla över i en kontrollerbar fyllflaska. Funkade fint tills bilen skrotades pga andra ålderskrämpor. Saab 9000 CD, R.I.P. Riktigt trevlig bil långt för sin tid på många punkter.
Redigerat: