3 482 läst · 51 svar
3k läst
51 svar
60 kusar i ny kontakt
el_richard skrev:
Det finns alltså två tåtar över till "signallering", så man behöver kanske inte blåtand.mycke_nu skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 163 inlägg
På något sätt så måste konstruktörerna har tänkt på det i alla fall!
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Borde ju vara så att laddkabeln talar om för bilen hur mycket ström som finns tillgängligt (10 eller 63A), dessutom borde det finnas någon sorts belastningsvakt för att inte knäcka H-säkringen. Kanske CDL ska skicka meddelande om hur mycket som får laddas.
Sedan ljusbågen: Hur mycket ljusbåge blir det med 63 A resistiv last?
Protte
Sedan ljusbågen: Hur mycket ljusbåge blir det med 63 A resistiv last?
Protte
Man kan ju tänka sig en ljusbågsdetektor i anslutningen och dessutom direktsignalering via de extra ledarna, så får man kanske en ok säker anslutning, speciellt i kombination med en bra handske.
Jag är rätt intresserad av elbilar, de är perfekta i storstadsregioner med kort pendling (hoppas dessutom att arbetsgivaren sponsrar laddning).
Jag är rätt intresserad av elbilar, de är perfekta i storstadsregioner med kort pendling (hoppas dessutom att arbetsgivaren sponsrar laddning).
Dessutom får man nog bygga ett kärnkraftverk till, om man tänker 1 miljon bilar som börjar laddas kl. 17, när folk kommer hem från jobbet, samtidigtImmobil skrev:
Här e några trevliga ljusbågar på hsp nät:
http://www.youtube.com/watch?v=DPvonY2_kRY&feature=PlayList&p=F8AE8A1477AC1BCF&index=0&playnext=1
http://www.youtube.com/watch?v=2PaeJ3G3F6Y
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 163 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Numera måste väl mobila tankar vara ADR godkända (någonting)
Protte
Protte