160 904 läst · 727 svar
161k läst
727 svar
572,81 kr på en dag... Hur f...?
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Du har rätt, det hade kunnat beskriva en pågående ökning av effekten. Nu var det knappast applicerbart i det här fallet.D Daniel 109 skrev:
Vi får ett och annat ryggdunk och några goda skratt. Men det handlar inte om att trycka ner någon. Ska man kunna föra ett vettigt resonemang så är det bra om man pratar om samma saker. Det är stor skillnad på kW, kWh och kW/h. Sen är det kanske uppenbart i en tråd som handlar om energiförbrukning vad som menas, men det är inte alltid helt solklart och trådarna brukar ju spinna iväg åt olika håll.F Finndjävel skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Nejdå. Du förstod nog vad som menades. Det är en sak att rätta fel, men du sitter och gör narr av folk i varje tråd och har gjort det i tio år. Du är en mobbare.
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Vettifaan hur det hade gått utan solcellerna.... (Den lilla bulan där nere mitt på dagen)
Faan vad dyrt det är, helt sjukt. Ska bli intressant med löneförhandling i vår. Behöver nog bara 5-6000 brutto mer i månaden för att klara prishöjningar på mat och el.
Faan vad dyrt det är, helt sjukt. Ska bli intressant med löneförhandling i vår. Behöver nog bara 5-6000 brutto mer i månaden för att klara prishöjningar på mat och el.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du hört talas om adhd, damp, aspberger och liknande? Det du just gjorde var att klampa ner på oss.F Finndjävel skrev:
Vi är många som får kalla kårar och gråter när folk inte använder den för stunden korrekta nomenklaturen.
Sen är det inte alla som agerar på sina impulser, alltid, hela tiden. Men det gör det inte mindre jobbigt.
Bensinförbrukning mäts för övrigt i kvadratmillimeter.
Mitt absoluta max för en dag förra vintern var 190kW, i år var det 240kW och värmepump + elpanna gick konstant och maxade ur på 12kW stundtals. Tur jag band elen till 80 öre per kW… Nu måste jag bara förstå vad som är fel med VP för det här var ju brutalt.
Eller 113 gånger så hög effekt från dina paneler.Stringfellow Hawke skrev:
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
Nu ska vi inte vara sådan, det är inte bra för blodtrycket. Nu ska jag förklara tydligt så att även du förstår: W per tidsenhet kan skrivas som W/tidsenhet men för enkelhets skull skippar man tecknet ”/” dvs Wtidsenhet. Capeesh?useless skrev:
Helt fel. W/s och Ws är två helt olika enheter. Det är inte olika skrivsätt för samma sak.
Nja, det stämmer inte. 2016 t ex slutade en sekund senare.M Myckling skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skottsekund
Öh, nej. kWh innebär rent matematiskt att man multipicerar kW med h. kW/h innebär att man dividerar. Om du betalar för kW/h så blir det billigare och billigare ju längre du har värmeelementet igång istället för tvärtom.Boilerplate4U skrev: