D Daniel 109 skrev:
Nej då, det är definitivt inte en fysikalisk omöjlig enhet. Den kan tex användas för att beskriva upprampningen av effekt i ett kraftverk.

Men jag kåller med om att det inte säger något om strömmen.
Du har rätt, det hade kunnat beskriva en pågående ökning av effekten. Nu var det knappast applicerbart i det här fallet.

• Gilla
Carno och 1 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Ni som sitter och trycker ner såna som inte skriver enheterna rätt eller gör språkfel, vad får ni ut av det?
Vi får ett och annat ryggdunk och några goda skratt. Men det handlar inte om att trycka ner någon. Ska man kunna föra ett vettigt resonemang så är det bra om man pratar om samma saker. Det är stor skillnad på kW, kWh och kW/h. Sen är det kanske uppenbart i en tråd som handlar om energiförbrukning vad som menas, men det är inte alltid helt solklart och trådarna brukar ju spinna iväg åt olika håll.

• Gilla
Roger Fundin och 24 till
  • Laddar…
Nejdå. Du förstod nog vad som menades. Det är en sak att rätta fel, men du sitter och gör narr av folk i varje tråd och har gjort det i tio år. Du är en mobbare.

• Gilla
  • Arg
Carno och 5 till
  • Laddar…
Ska vi gå tillbaka till att diskutera något vettigt istället?

Fokus på rättelser bör i första hand vara för att lära folk skillnad på "de" och "dem"!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
ajn82 och 61 till
  • Laddar…
Vettifaan hur det hade gått utan solcellerna.... (Den lilla bulan där nere mitt på dagen)
Faan vad dyrt det är, helt sjukt. Ska bli intressant med löneförhandling i vår. Behöver nog bara 5-6000 brutto mer i månaden för att klara prishöjningar på mat och el.
Graf över solcellsproduktion och elförbrukning med en liten blå linje för solcellsyield mitt på dagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
136kvm och 11 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Nejdå. Du förstod nog vad som menades. Det är en sak att rätta fel, men du sitter och gör narr av folk i varje tråd och har gjort det i tio år. Du är en mobbare.
Har du hört talas om adhd, damp, aspberger och liknande? Det du just gjorde var att klampa ner på oss.
Vi är många som får kalla kårar och gråter när folk inte använder den för stunden korrekta nomenklaturen.
Sen är det inte alla som agerar på sina impulser, alltid, hela tiden. Men det gör det inte mindre jobbigt.

Bensinförbrukning mäts för övrigt i kvadratmillimeter.

• Gilla
  • Haha
Sven-Erik Hällgren och 1 till
  • Laddar…
Mitt absoluta max för en dag förra vintern var 190kW, i år var det 240kW och värmepump + elpanna gick konstant och maxade ur på 12kW stundtals. Tur jag band elen till 80 öre per kW… Nu måste jag bara förstå vad som är fel med VP för det här var ju brutalt.

• Gilla
  • Älska
Jonny Hylander och 1 till
  • Laddar…
Jag ger upp.

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 32 till
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Vettifaan hur det hade gått utan solcellerna.... (Den lilla bulan där nere mitt på dagen)
Faan vad dyrt det är, helt sjukt. Ska bli intressant med löneförhandling i vår. Behöver nog bara 5-6000 brutto mer i månaden för att klara prishöjningar på mat och el.
[bild]
Eller 113 gånger så hög effekt från dina paneler.

• Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
useless useless skrev:
Undrar vart december kommer att sluta i år...

/QUOTE]

Den 31;a, som alla andra år. ;)

• Haha
  • Gilla
-MH- och 4 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Jag ger upp.
Ja, folk är obildade idioter!
Problemet vi har att är någon gett dem rösträtt så de kan rösta fram andra obildade idioter till att styra, och resultatet ser vi...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Daniel Eriksson1 och 20 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Men för hundrade gången: sluta använd '/' ! Det heter Ws och kWh, inte W/s eller kW/h. Hur svårt ska det vara?
Nu ska vi inte vara sådan, det är inte bra för blodtrycket. Nu ska jag förklara tydligt så att även du förstår: W per tidsenhet kan skrivas som W/tidsenhet men för enkelhets skull skippar man tecknet ”/” dvs Wtidsenhet. Capeesh? :cool:

• Ledsen
  • Haha
  • Älska
  • Wow
MiWi och 17 till
  • Laddar…
Helt fel. W/s och Ws är två helt olika enheter. Det är inte olika skrivsätt för samma sak.

• Gilla
ajn82 och 32 till
  • Laddar…
  • Gilla
RoyalPhyton och 5 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Nu ska vi inte vara sådan, det är inte bra för blodtrycket. Nu ska jag förklara tydligt så att även du förstår: W per tidsenhet kan skrivas som W/tidsenhet men för enkelhets skull skippar man tecknet ”/” dvs Wtidsenhet. Capeesh? :cool:
Öh, nej. kWh innebär rent matematiskt att man multipicerar kW med h. kW/h innebär att man dividerar. Om du betalar för kW/h så blir det billigare och billigare ju längre du har värmeelementet igång istället för tvärtom.

• Gilla
  • Älska
JonathanFlod och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.