Quiz: Kan du ladda elbilen? https://www.byggahus.se/quiz/400-kan-du-ladda-elbilen
Dagens quiz är framtaget i samarbete med elproffset @Bo.Siltberg
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Dagens quiz är framtaget i samarbete med elproffset @Bo.Siltberg
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 011 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer (0%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Bommade kökörningen.
😅
Bommade kökörningen.
😅
70% låter fel, det är cirka 3kWh per timme. När Teslabjörn övernattar i elbilar uppe vid polcirkeln så brukar hans förbrukning ligga på 1kWh. Men det är ju en Renault, så fan vet.13th Marine skrev:
En annan sak, Hur varmt var batteriet i början av testet resp i slutet, stor skilnad vad ett batteri visar vid låg temp
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 011 inlägg
Ja jag tyckte också det lät mycket.F Fakathong skrev:
Men eftersom testet var för tyska marknaden så kanske det var en modell utan värmepump?
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 13 andra personer (25%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

AllramEest
Renoverare
· Stockholms län
· 114 inlägg
AllramEest
Renoverare
- Stockholms län
- 114 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer (68%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 60 andra personer (65%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Gick bet på dåligt isolerad Zoe
Gick bet på dåligt isolerad Zoe
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 51 andra personer (44%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Administrator
· Skåne
· 6 573 inlägg
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 28 andra personer (22%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Trodde jag skulle ha alla rätt när jag började quizet.
Trodde jag skulle ha alla rätt när jag började quizet.
Jag fick 2/10 rätt, vilket är bättre än 2 andra personer (0%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Elbil nej tack.....
Elbil nej tack.....
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 189 andra personer (48%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"