3 794 läst · 97 svar
4k läst
97 svar
Quiz: Kan du städa?
Sida 1 av 7
På konsumentens sida
· 3 135 inlägg
Quiz: Kan du städa? https://www.byggahus.se/quiz/370-kan-du-stada
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Jag tror dock stavningen på kvasten i fråga 9 är fel
Jag tror dock stavningen på kvasten i fråga 9 är fel
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket visar att allmänbildning gör nytta i exempelvis quizet "Kan du städa?"
Det där med grönsåpa lärde jag mig ju här på forumet. Någon nämnde att möbelsnickare ibland inte vill använda grönsåpa på grund av färgämnet. Numera köper v alltid gul såpa, inte för att vi är möbelsnickare utan för att vi gillar att ibland inte göra som andra gör...
För 45 år sedan gjorde vi flöten med pinne av strån vi i smyg klippte från piasavakvastar i hemmet. Nej, inte bullflöten utan känsliga smala flöten för specimenmete
Det där med grönsåpa lärde jag mig ju här på forumet. Någon nämnde att möbelsnickare ibland inte vill använda grönsåpa på grund av färgämnet. Numera köper v alltid gul såpa, inte för att vi är möbelsnickare utan för att vi gillar att ibland inte göra som andra gör...
För 45 år sedan gjorde vi flöten med pinne av strån vi i smyg klippte från piasavakvastar i hemmet. Nej, inte bullflöten utan känsliga smala flöten för specimenmete
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 33 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
@Marlen Eskilsson : Fråga 9(?) - ett alternativ felstavat.
När byter ni till procent här? Fler än 33 säger liksom inte så mycket om man inte vet hur många som försökt hittills.
@Marlen Eskilsson : Fråga 9(?) - ett alternativ felstavat.
När byter ni till procent här? Fler än 33 säger liksom inte så mycket om man inte vet hur många som försökt hittills.
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 8 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Fast det heter "piassava" och inget annat.
Fast det heter "piassava" och inget annat.
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 56 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Missade fråga 3.
Missade fråga 3.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 66 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 137 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"
Aj då 😎
Aj då 😎
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 77 andra personer som har gjort quizet "Kan du städa?"