52 816 läst · 190 svar
53k läst
190 svar
3D-skrivare och snickeri
Nu verkar det funka. Ställde in plattan igen med hjälp av det här klippet och filernaDowser4711 skrev:Ja, någonstans där, så att den verkligen får "pressa" in första lagret i underlaget. Det brukar ge god vidhäftning, men på bekostnad av detaljer i sidan som hamnar "nedåt".
När jag har trilskande material brukar jag försöka gå ned 0.01 i taget med någon test-utskrift, för att känna var den tar bäst utan att bli för bökig att lossa om man har ömtåliga utskrifter.
Har en Makita sänksåg som jag skulle vilja använda för att såga många skivor i samma storlek på ett snabbt sätt.
Tänkte därför skriva ut adaptrar till min guide tillsammans med t-track.
Är det någon som gjort detta och vilken stl fil har ni använt, samt vilka skenor (t-track), hittade en på thingverse som använder inca tracks.
Är det någon som gjort detta och vilken stl fil har ni använt, samt vilka skenor (t-track), hittade en på thingverse som använder inca tracks.
Verktygstokig
· Halland
· 7 568 inlägg
@Lime113 tror jag har testat det där.B bergquist skrev:Har en Makita sänksåg som jag skulle vilja använda för att såga många skivor i samma storlek på ett snabbt sätt.
Rolig tråd, har inte hunnit skrivit ut så mycket än men testade den här bitshållaren till makita och den var ju fungerande till bitsarna iaf, har hikoki så var mest för passformen jag testade.
Ska försöka designa en för hikoki och använda hålen från denna modell.
Men ska bli roligt att få lite tips på vad man kan printa för hjälpmedel
Ska försöka designa en för hikoki och använda hålen från denna modell.
Men ska bli roligt att få lite tips på vad man kan printa för hjälpmedel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "bitshållaren"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Gjort lite olika lösningar i nya snickeriet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick feeling och började rita...
Insåg i typ samma stund som jag började skriva ut att jag miss-alignat hålet i förhållande till skruvskallen...
Ny version samt vred uppritade, skrivs ut imorrn.
Insåg i typ samma stund som jag började skriva ut att jag miss-alignat hålet i förhållande till skruvskallen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ny version samt vred uppritade, skrivs ut imorrn.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Mycket senare kommer jag mig för att limma ihop och montera. Jag har fortfarande inte skaffat lagom långa skruvar men det blir väl av när jag gjort mig illa på de långa några gånger.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto