Idag köpte vi oss en ny soffa så att alla äntligen får plats :) Skönt att slippa sitta på höjden!
 
  • Ny ljusgrå hörnsoffa i vardagsrum med röda gardiner och två barn som sitter bekvämt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny stor grå soffa i ett soligt rum med två barn som sitter och leker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatanm535 och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jag vet inte varför alla bilder blir på sniskan :thinking:
Tur att du skrev :crysmile:
Tyckte monteringen såg skum ut och fick inte ihop det. Skyller på att det är tidigt på dagen :p
 
  • Gilla
banjoragge och 2 till
  • Laddar…
Nu är det sista valvet fodrat :D(y) Så sjukt skönt! Nu ska jag bara sätta lister i vardagsrummet och sen är det dags för matsalen att få sig sin sluttouch. Tanken är 30cm höga lister och tapet :cool:
 
  • Bild på ett vardagsrum under renovering med en stege och renoveringsverktyg, synliga väggstrukturer och valvet är färdigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Valvbåge med vita foder i en nyrenoverad vardagsrumsinteriör med blå soffa och röda gardiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
banjoragge och 3 till
  • Laddar…
Då var jag äntligen igång med lite lister i vardagsrummet. Att ha sågen uppställd i garaget, redo att användas, är en framgångsfaktor.

På sista bilden ser ni mig sekunden efter att jag skulle ta spjärn mot skåpet för att trycka ned listen. Tacksamt med en omhändertagande sambo :crysmile:
 
  • Vardagsrum med nyinstallerade vita golvsocklar, avsågade listbitar och verktyg på ett laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad, vit golvlist i vardagsrummet med utsatt hörn och synligt trä bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad list monterad i hörn av ett rum med synligt snickeriarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person ler i garaget, fastklämd under uppställd såg med spelet Vildkatten ovanpå, text om oturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Snyggt. Hur va det nu. Hade du beställd dessa skurklossar och isf på vilken sida? :D
 
P Pappa1986 skrev:
Snyggt. Hur va det nu. Hade du beställd dessa skurklossar och isf på vilken sida? :D
Jajemen! Beställde på Hornbach. Men jag såg i förrgår att Byggmax hade identiska :)

Sorry, trodde jag hade svarat :surprised::D
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jajemen! Beställde på Hornbach. Men jag såg i förrgår att Byggmax hade identiska :)

Sorry, trodde jag hade svarat :surprised::D
Kanon, du har sagt svarat. Orkade inte bläddra igenom, hehe (y):D
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Uppdatering

1. Jag älskar numer min källare
. Person i träningsrum visar maximal böjning av pekfingret medan han står vid en skivstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2. Såga er inte i fingret. Här maxböjer jag pekfingret efter tio veckor.
Hand som visar ett pekfinger som böjs maximalt mot en vit dörrpanelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Leif i Skåne och 4 till
  • Laddar…
Riktigt kul att läsa din tråd!

Riktigt fint blev det!

Krya på dig med fingret
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Näste rum till skändning! Måste säga att jag är helnöjd över valet att köpa en egen byggställning. La till lite extrasaker såsom justerbara ben, enkla sidoräcken och flexibla platåstag för att kunna sätta platåerna på önskad höjd.

Denna tog 25min att resa själv.
[bild]
Jag ser inga stödben, har du säkrat ställningen i väggen på alternativt sätt? Vilket jag fått göra då min ställning inte gick att komplettera med ben.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
richardtenggren
Ta på dig glasögonen så ser nog även du förankringen i vägg ;)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
U i CAR U i CAR skrev:
Jag ser inga stödben, har du säkrat ställningen i väggen på alternativt sätt? Vilket jag fått göra då min ställning inte gick att komplettera med ben.
De är ju lite för stora att ha stödben på :) Den sitter fäst i väggen. Däremot (!) så går det utmärkt att ta två diagonala stag och fästa utåt. Då fungerar de som utmärkta stödben som skär ner bra i gräsmattan vid småjobb :)
 
J jkarlberg skrev:
Riktigt kul att läsa din tråd!

Riktigt fint blev det!

Krya på dig med fingret
Tackar! :) Gymmet har ju urartat helt och tagit över mitt liv :crysmile: Det enda jag saknar nu är en dipsställning, annars finns nog allt från hantlar (1-38 kg/st), kabelmaskin med diverse grepp, chinsräcke deluxe, kettlebells mm :rofl:


Fingret går framåt. Gör inte lika ont längre. Men som grädde på moset fick jag dubbla diskbråck istället :cool: Men jag harvar på.
 
Renovering av matsal med nya golvsocklar och bröstlist, provmonterat vid väggen, ommålad miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det matsalens tur att få sig en omgång :D Vi har tänkt oss en hög golvsockel och en mörk tapet som matchar kök, hall och vardagsrum. Så först ut blev att måla 6mm repgips som vi skar ner till långa skivor.

Målade repgipsskivor som bröstlist och golvsockel i rum, ovanför en skurkloss och en tapetbit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målade och klara (y)


Sedan satte vi upp dem med några millimeter till godo mot golvet. På bild ser ni bröstlisten, sockeln och skurklossen samt en del av den tänkta tapeten. Och fyfan vad tapet är dyrt...
Gipsvägg med bröstlist, hög fotlist, skurkloss och prov av tapet på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Provmonterat - dvs jag håller i bröstlisten med vänster hand, trycker med vänster fot på sockeln och fotar med den högra handen :crysmile:
Vägg med nyuppsatt hög golvsockel, bröstlist och mörk tapet vid ett renoveringsprojekt i matsal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nu ska jag inte fiska efter komplimanger men visst fan blir det läckert :geek:
 
  • Gilla
  • Älska
KristofferEmma och 16 till
  • Laddar…
Supersnyggt!
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.