230 605 läst · 642 svar
231k läst
642 svar
29 år, saknar erfarenhet och ska renovera hus!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Ingen rast, ingen ro.
Idag så började jag att sala fönster samt sätta foder. Först var jag dock tvungen att kapa lite kakel pga klanteri
En hink med vinkelslip och diamantklinga. Fungerande skitbra.
Före-bild
Efter-bild
Inte mycket
Silikon. Valde en ljusgrå som matchade bänkskiva, tapet och såklart fogen. Blev skitbra färgmässigt. Sen att en själv är sämt på det är en annan femma
Hann även handla samt skjuta upp en tredjedel av halltaket. Men för att skryta lite så gjorde jag faktiskt halltaket själv med alla tre barnen när sambon åkte för att handla lite mat och godis till filmkvällen. Hann även med att städa hela nedervåningen tillsammans med barnen
Idag så började jag att sala fönster samt sätta foder. Först var jag dock tvungen att kapa lite kakel pga klanteri
En hink med vinkelslip och diamantklinga. Fungerande skitbra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före-bild
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter-bild
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte mycket
Logga in
Skapa konto
Silikon. Valde en ljusgrå som matchade bänkskiva, tapet och såklart fogen. Blev skitbra färgmässigt. Sen att en själv är sämt på det är en annan femma
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hann även handla samt skjuta upp en tredjedel av halltaket. Men för att skryta lite så gjorde jag faktiskt halltaket själv med alla tre barnen när sambon åkte för att handla lite mat och godis till filmkvällen. Hann även med att städa hela nedervåningen tillsammans med barnen
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Helst vill jag ha ett väldigt cleant avslut som går i stil med det andra. Jag tror att en list där skulle se väldigt ”special” ut eller som en nödlösningP Pappa1986 skrev:
Känns som att man får bita i det sura äppplet och tilläggsbeställa en stenlist i lika material som bänkskivan.
Det ser nog bäst ut.Chrissofsweden skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Lite passbitar och lister kvar nu
Med risk för att låta neggo..
Fönstret vid diskhon ser ut att passerat bäst före lite.. ska du renovera eller tänker du byta "sen".
Tänker synd att få lov att göra om vissa moment när fönstret eventuellt ska bytas inom framtid?
Sen blir jag lite nyfiken, varför 2st 1vägs uttag på ön?
Det blir riktigt snyggt!
Fönstret vid diskhon ser ut att passerat bäst före lite.. ska du renovera eller tänker du byta "sen".
Tänker synd att få lov att göra om vissa moment när fönstret eventuellt ska bytas inom framtid?
Det blir riktigt snyggt!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Vi har avsiktligt avvaktat med alla fönster för att de ska renoveras. Men jag tänker att när det väl sätter igång så gör jag en renoveringsstation Det är egentligen inget fel på dem. En del färgborttagning, nytt kitt och ommålning så klarar de 50 år till med lite underhåll. Kommer säkert sätta in någon form av spröjs när jag ändå grejar. Själva karmen har målats och är i toppskick. Vi har inget särskilt drag, ingen röta och låg elförbrukning så jag ser inget behov av att byta.FredrikR skrev:Med risk för att låta neggo..
Det blir riktigt snyggt!
Vi var eniga om att runda uttag är snyggt och att renovas dubbeluttag är mindre snyggt. Så för att hålla oss till det snygga valde vi två runda. Personligen tycker jag det ser helt okej ut