3 271 858 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Hade en hel mapp på datorn med en massa godingar jag stött på under åren, men den måste försvunnit
Fanns ett par riktiga godingar där som satt ny standard på den här tråden
Hittade dock lite annat roligt!
Var iväg och hälsa på polaren när han gjorde ett jobb hos en gammal gubbe en helg. Lyckades knäppa 2 foton på den eminenta elinstallation som han hade fått till:
Notera kabelkanalen som är satt med locket mot karmen
Målat kablarna också så de ska "matcha" teglet
Till ringklocka vid grinden
Kanske lite fel tråd, men men.. Va i USA innan i år. Kan lugnt konstatera att det måste finnas många som kallar sig hantverkare i det landet, men få som är det:
Notera även de symetriska vattenanslutningarna på väggen
För att nyansera tråden lite så bifogar jag lite elporr
Ett café i norra Tyskland. Gjort med stålslang och porslinshållare för att matcha det gamla stuket inredningen (syns inte så bra på bilden, men nästan hela lokalen hade tegel på väggen). Inte korsat slangarna nånstans i hela lokalen.
Fanns ett par riktiga godingar där som satt ny standard på den här tråden
Hittade dock lite annat roligt!
Var iväg och hälsa på polaren när han gjorde ett jobb hos en gammal gubbe en helg. Lyckades knäppa 2 foton på den eminenta elinstallation som han hade fått till:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Notera kabelkanalen som är satt med locket mot karmen
Målat kablarna också så de ska "matcha" teglet
Logga in
Skapa konto
Till ringklocka vid grinden
Kanske lite fel tråd, men men.. Va i USA innan i år. Kan lugnt konstatera att det måste finnas många som kallar sig hantverkare i det landet, men få som är det:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Notera även de symetriska vattenanslutningarna på väggen
För att nyansera tråden lite så bifogar jag lite elporr
Ett café i norra Tyskland. Gjort med stålslang och porslinshållare för att matcha det gamla stuket inredningen (syns inte så bra på bilden, men nästan hela lokalen hade tegel på väggen). Inte korsat slangarna nånstans i hela lokalen.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Ja, jag undrar om det finns något mer upphetsande än rakt och perfekta avstånd.Friedrich skrev:
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Men vad är det för mastodontklammer de använt för stålslangen?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag har en i gömmorna :blushing: , den har varit nödvändig ibland ...
Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att sälja den. q(;^p
edit:
ähh, nu inser jag mitt tankefel, det är givetvis det motsatta jag har, jordat till ojordat.
(Men det gör den ju inte mindre vansinnig)
Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att sälja den. q(;^p
edit:
ähh, nu inser jag mitt tankefel, det är givetvis det motsatta jag har, jordat till ojordat.
(Men det gör den ju inte mindre vansinnig)
Redigerat:
Ringklockor, om de matas med klassisk ringledningstrafo, är väl å andra sidan typiskt sånt man får göra ungefär vilka fel som helst med utan att det varken är farligt eller olagligt? Däremot är det såklart rätt dumt att skarva kabel precis när den kommer upp ur jorden.Friedrich skrev:
(Det här påminner mig om ett par krone-plintar jag bytt efter att de varit nedgrävda (i plastpåse) i marken under några år och uppgrävda nån vecka varje år, på en känd musikfestival. Till slut förbarmade sig någon och fixade en riktig såndär "tele-stolpe" som är lika hög som ett elskåp men kvadratisk sedd ovanifrån).