1 655 181 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Får väl slänga in två bilder på mitt senaste alster. Man kan väl lite fyndigt kalla det för ett inbyggt system. I bordet sitter det monterat en Sun Ray, en tunn klient från Sun. Klienten har jag fått, tangentbord, mus samt skärm har jag hittat i diverse containrar. Skärmen var kass i nätdelen men den gick ju att reparera
Tyvärr har jag inte hittat en passande mässingsplåt att montera strömbrytare/kortläsare/kontakter. Installationen ska även kompletteras med en bit kabellist under bordet. Kabellisterna är målade i en nyans som matchar grundtonen i tapeten. Ursäkta de dassiga bilderna, inte lätt att tämja vitbalansen i kombinerat glöd- och energilampsljus.
Tyvärr har jag inte hittat en passande mässingsplåt att montera strömbrytare/kortläsare/kontakter. Installationen ska även kompletteras med en bit kabellist under bordet. Kabellisterna är målade i en nyans som matchar grundtonen i tapeten. Ursäkta de dassiga bilderna, inte lätt att tämja vitbalansen i kombinerat glöd- och energilampsljus.
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Är underdelen en massiv bit som du fräst ur?
Nej så stylish är det inte. Det är fyra bitar + lock på undersidan. Hörnen i framkant är gerade, locket är infällt i rabbets. Kan se om jag kan ta och uppgradera bilderna till helgen när jag faktiskt är hemmavid i dagsljus.
Har några sådana klienter i huset för att surfa och kolla mailen. Lite långsamma i grafikuppritningen men de startar på några sekunder och du kan flytta din session mellan klienterna genom att bara trycka i ditt smartcard i en annan klient.
Hehe, kan du inte bara köpa ett par iPod touch istället?phl skrev:
Roligt att se att de "lever" ännu. Kanske ska släpa upp en SGI o2 från källaren och bygga ett kabinett till den
Jag gjorde en ställning till tvättmaskinerna nyss, skulle bara ha nåt enkelt så de kom upp i bättre arbetshöjd. Men så kom jag på att det hade passat fint med några lådor för tvätten under, o det skulle se lite snyggare ut om man kapslade in dem.
Så nu blev det en hel liten tvätthörna av det hela istället! Får nog fortsätta med resten av tvättstugan i samma stil, men det får vänta lite.
Ojdå vilken bild det blev! Hur ska man göra för o få dem o passa in?
Så nu blev det en hel liten tvätthörna av det hela istället! Får nog fortsätta med resten av tvättstugan i samma stil, men det får vänta lite.
Ojdå vilken bild det blev! Hur ska man göra för o få dem o passa in?
Redigerat:
Hela "kuben" eller vad man ska kalla det är gjord av 45*45 reglar som jag klädde i 10 mm mdf mest för o slippa spackla o slipa så mycket. Så det är väldigt basic det här!
O det syns visserligen inte på kortet, men jag fräste ett gäng med ventilationsspår i taket på lådan med för att få in lite luft.
Inget så avancerat, men det blev snyggt o eget, o dessutom med bra passform!
Plus att frugan gillar den med, nu ska hon bara lära mig sortera tvätten i lådorna...
O det syns visserligen inte på kortet, men jag fräste ett gäng med ventilationsspår i taket på lådan med för att få in lite luft.
Inget så avancerat, men det blev snyggt o eget, o dessutom med bra passform!
Plus att frugan gillar den med, nu ska hon bara lära mig sortera tvätten i lådorna...
Har du klätt regelverket på insidan av "kuben" (där maskinerna står) i MDF oxo?El Gringo skrev:
Bygg ett tvättnedkast så slipper du det