1 197 324 läst · 5 418 svar
1197k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Brittgården i Tibro är definitivt INTE "nyfunkis".
Tja, skulle det kunna vara. Men eftersom det heter nyfunkis så kan man ju utgå ifrån att det inte är byggt femtio...robsarve skrev:
Det är möjligt, och jag gillar inte heller alla nya hustyper som finns som går under namnet nyfunkis, inte alls för att vara ärlig. Men hur man än tycker så är nyfunkis ett bra uttryck på hustypen. Det är vad jag anser. Hur man kategoriserar ett hus gör huset i sig varken vackrare eller fulare.Farzan skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 591 inlägg
Jag bor i ett "rikemansområde" med diverse konstiga fönster typ liggande över diskbänk. Har de som bor där sett vad man ser utifrån? B-kupa är ju snyggt ibland om man säger så.....
Kominerad funkis med klassisk villa.
http://www.hemnet.se/beskrivning/517330
Ballt som f-n enligt mitt tycke !
http://www.hemnet.se/beskrivning/517330
Ballt som f-n enligt mitt tycke !
Det dubbla lär det väl vara, förmodligen ännu mer gissar jag.
robsarve skrev:
Ser ut som dom flesta husen här i Nacka och Värmdö......=)
Grymt fint gjort iallfall.
En sak jag har lite svårt för på många hus med modernt uttryck: alla olika altaner/balkonger. Oftast har man en favoritplats utomhus som man alltid använder, resten står tomma...
Håller inte riktigt med Patrik. På vårt gamla hus hade vi en med morgonsol (frukost) och en med kvällsol.
På nya huset har vi en altan nere, där man sitter när ungarna leker på gräsmattan och vid dagsaktiviteter. Balkongen uppe använder vi på kvällen, nära köket, trevligare utsikt etc. Så jag ser faktiskt balkonger och altaner som ett trevligt sätt att använda tomten och huset i större utsträckning än annars.
På nya huset har vi en altan nere, där man sitter när ungarna leker på gräsmattan och vid dagsaktiviteter. Balkongen uppe använder vi på kvällen, nära köket, trevligare utsikt etc. Så jag ser faktiskt balkonger och altaner som ett trevligt sätt att använda tomten och huset i större utsträckning än annars.
Jo, att man har 2 st kan jag tycka är bra, har 2 själv, men många moderna hus kan ha betydligt fler altaner/terasser/balkonger...HusByggarTomten skrev:Håller inte riktigt med Patrik. På vårt gamla hus hade vi en med morgonsol (frukost) och en med kvällsol.