3 271 208 läst · 11 080 svar
3271k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Eller så kan man göra som förre ägaren av vårt hus - sätta panel och avsluta med att spika upp en äkta kvartsstav i hörnan ovanpå kuloledningen.
Jag är fortfarande full av beundran över att det går att spika upp en 10x10 kvartsstav i en hörna rakt över en kuloledning utan att en enda av spikarna träffar ledningen.....
/Ingenjören
Jag är fortfarande full av beundran över att det går att spika upp en 10x10 kvartsstav i en hörna rakt över en kuloledning utan att en enda av spikarna träffar ledningen.....
/Ingenjören
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har du spänningsprovat spikarna?
Jobbar själv som elektriker har bara jobbat i ca 5år.
Man har sett en del roliga/skrämmande saker!!
Var på kurs i Fredags så visade dom en bild på en som hade satt en vattenkokare på tvättstället. en slang från blandaren så man fyller vattenkokaren och en slang ur vattenkokkaren simsalabim varmvatten =)
Men jag blir då ganska rädd när man ser vad vissa FRÅGAR HÄR PÅ FORUMET!
Borde verkligen låta en ELEKTRIKER göra jobbet!
Vad är viktigast att det blir billigt (jag fixar detta själv inga problem) och det ev inträffar en olycka med dödlig/skadad utgång?
Eller ta in en yrkesman, speciellt nu med ROT avdrag osv.
Eller bara låta en YRKESMAN göra det svart, bara så det blir säkert!
Man har sett en del roliga/skrämmande saker!!
Var på kurs i Fredags så visade dom en bild på en som hade satt en vattenkokare på tvättstället. en slang från blandaren så man fyller vattenkokaren och en slang ur vattenkokkaren simsalabim varmvatten =)
Men jag blir då ganska rädd när man ser vad vissa FRÅGAR HÄR PÅ FORUMET!
Borde verkligen låta en ELEKTRIKER göra jobbet!
Vad är viktigast att det blir billigt (jag fixar detta själv inga problem) och det ev inträffar en olycka med dödlig/skadad utgång?
Eller ta in en yrkesman, speciellt nu med ROT avdrag osv.
Eller bara låta en YRKESMAN göra det svart, bara så det blir säkert!
Jag antar att det är den här bilden, som snurrar runt på nätet, dom visade.Richard_1 skrev:
Du jobbar själv svart ibland va?
Standard Polsk varmvattenberedare
Mikael_L skrev:
Jo den dära bilden rätt snygg=) å så klassikern killarna som ligger i poolen med en grenkontakt som flyter med hjälp av flipp flopp tofflor=)
NÄ =) men har hört om elektriker som gör...
menar bara säkerheten först man ska inte vara så jäkla dum snål!
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Var du på kurs i Skellefteå, Richard_1?
Kan ju slänga in den är också. Den är från en kinakrog i Stockholm. Vet inte om det är svagström, det ser inte så proffsigt ut med den kabeln.
Bild 1: kabeln som man ser den med blotta ögat.
Bild 2: Fotograferat underifrån.
/fredrik
Bild 1: kabeln som man ser den med blotta ögat.
Bild 2: Fotograferat underifrån.
/fredrik
tog du kort med blixt? inte så diskret sätt att spionera.. hehe..fredwel skrev: