Det här är förmodligen en dum fråga. Blev erbjuden fiber idag för 14900:- inkl ett år gratis 500/500. I dagsläget har vi mobilt bredband och klarar oss med det.
Har haft en del utgifter och hade velat ha erbjudandet om ett halvår istället 🙂. Visst har jag råd men tråkigt med räkningar. Försäljaren påstår att jag har idag på mig att bestämma mig...det tror jag väl inte på iofs.

Huset är inte värt mycket, kanske 1,7 milj. Hade väl tänkt att bo kvar i minst 5 år.

Hur bra kommer mobilt bredband att stå sig om ett år och framåt mot fiber?

Eller är det bara att tacka ja? Billigt tycker jag det är , betalade ca 19000:- till sommarstugsn och 25000:- till förra huset.

• Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Kör på!

Inget att hålla igen på om ni ska bo kvar där och har användning för det.

• Gilla
JohanLun och 15 till
  • Laddar…
RoTe
Köööööööööp

• Gilla
erik5678 och 5 till
  • Laddar…
Hur är det med installation av fiber, visst får man dra av viss del av kostnaden vid försäljning.

A AndersS skrev:
Hur är det med installation av fiber, visst får man dra av viss del av kostnaden vid försäljning.
Nej tyvärr inte vad jag kom fram till när jag deklarerade sist.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P per-o skrev:
Det här är förmodligen en dum fråga. Blev erbjuden fiber idag för 14900:- inkl ett år gratis 500/500. I dagsläget har vi mobilt bredband och klarar oss med det.
Har haft en del utgifter och hade velat ha erbjudandet om ett halvår istället 🙂. Visst har jag råd men tråkigt med räkningar. Försäljaren påstår att jag har idag på mig att bestämma mig...det tror jag väl inte på iofs.

Huset är inte värt mycket, kanske 1,7 milj. Hade väl tänkt att bo kvar i minst 5 år.

Hur bra kommer mobilt bredband att stå sig om ett år och framåt mot fiber?

Eller är det bara att tacka ja? Billigt tycker jag det är , betalade ca 19000:- till sommarstugsn och 25000:- till förra huset.
Beställ!

• Gilla
JohanLun och 4 till
  • Laddar…
Vad är det för företag? Om det är Open Infra skulle jag råda att avstå.

• Gilla
erik5678 och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
P per-o skrev:
Nej tyvärr inte vad jag kom fram till när jag deklarerade sist.
Jag tolkar det precis tvärtom. Fiber finns vid försäljning, men inte vid köp av bostaden = en förbättring som är avdragsgill.

• Gilla
ml novis och 16 till
  • Laddar…
Det jag hittat på flera sajter var vid snabbsökning "Det är värt att tillägga att indragen fiber anses vara en förbättringsåtgärd. Vid en försäljning får man göra avdrag för 22 procent av investeringskostnaden."

• Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Vad är det för företag? Om det är Open Infra skulle jag råda att avstå.
Hej, inte dem
A AndersS skrev:
Det jag hittat på flera sajter var vid snabbsökning "Det är värt att tillägga att indragen fiber anses vara en förbättringsåtgärd. Vid en försäljning får man göra avdrag för 22 procent av
A AndersS skrev:
Det jag hittat på flera sajter var vid snabbsökning "Det är värt att tillägga att indragen fiber anses vara en förbättringsåtgärd. Vid en försäljning får man göra avdrag för 22 procent av investeringskostnaden."
Jag har haft fel tydligen och missat att dra av ca 25000:- i försäljningen tydligen 🙂. Jaja sånt är livet. Jag tyckte också nämligen att det var en förbättringsåtgärd. Men som jag minns det, läste jag att det inte gick att dra av pga av något.

Jag skulle slå till direkt, mobilt bredband är för tillfällen för fiber inte finns tillgänglig.

• Gilla
erik5678 och 7 till
  • Laddar…
Vi fick betala 24000 och tvn laggar som aldrig förr. Jag ångrar mig djupt. Mycket djupare än de 20 cm som de grävde ned fibern.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Skrutten18 och 7 till
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Vi fick betala 24000 och tvn laggar som aldrig förr. Jag ångrar mig djupt. Mycket djupare än de 20 cm som de grävde ned fibern.
Varför inte bara fixa felet och sluta ångra dig?

• Gilla
Bästerortarn och 37 till
  • Laddar…
Skaffa fiber bara för att jag hatar allente något så fruktansvärt. Telia mobilt fungerade utmärkt hos oss.
Men jag tog erbjudande som kommunen fixade och inget annat bolag.

Hade det inte varit monopol på parabol så hade jag inte hoppat på det. För fiber tv (telia) är faktiskt ganska störig jämfört med parabolen. Men jag hatar ju som sagt allente och deras blåsningar.

Det mobila blir väl ändå 5g överallt annars ?

Att det höjer värdet på huset tror jag är en väldigt smal sak hos oss då alla hus och tomma tomter kan efteransluta, så säg att det höjde huset 19000 kr :p

• Gilla
Rolph och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Varför inte bara fixa felet och sluta ångra dig?
Tips mottages tacksamt

• Gilla
Rolph
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.