5 514 läst · 57 svar
6k läst
57 svar
Missfärgning vitt kakel våtzon 1
Nej du kan nog tyvärr inte göra nåt åt det annat än att reklamera till firman som gjort badrummet om du inte själv köpte in kaklet, då vänder du dig dit.
(Och då har ni knappt använt badrummet förens nu på slutet... )
(Och då har ni knappt använt badrummet förens nu på slutet... )
Såg att jag skrivit i en tidigare tråd att BKR nog anser att det är ett materialfel.
Nu är 8.5år lång tid men du har ju 10års reklamationsrätt.
Svårt fall när det gått så lång tid, hade det varit 3-6mån så hade du nog kunnat driva det och fått rätt.
Men troligen bara ersättning för plattorna, inte ett nytt badrum.
Svårt fall när det gått så lång tid, hade det varit 3-6mån så hade du nog kunnat driva det och fått rätt.
Jo, jag har använt det dagligdags eller mer i alla år, mina barn också. Men nu tonåring som duschar kanske 2 ggr mer i veckan än tidigare.nino skrev:
Ok. Blir dyrt då. Trist, men bara att tugga i sig.Jag har kvar kvittot med då, 2015 kostade detta kakel 200kr/kvm på Kakelgallerian. Så jag behöver inte ens reklamera. Ett nytt badrum kostar ju runt 200kkr antagligen….nino skrev:Såg att jag skrivit i en tidigare tråd att BKR nog anser att det är ett materialfel.
Redigerat:
Men om alternativ ärnino skrev:
1. Byt defekt plattor o använd eller
2. Renovera om för 200,000kr
…då kanske man vågar testa att byta? Med risk att hamna på 2 ändå? Det är så pass ful och synligt att jag inte kommer låta det vara.
Efter 8,5 år så tror jag inte att du kommer få någon att byta de där plattorna åt dig...
Hitta ett sätt att leva med det. Du riskerar att skada tätskiktet vid byte och då står du där med ett badrum som du måste renovera. Ingen entreprenör kommer tycka att det är deras ansvar att betala renoveringen.
Hitta ett sätt att leva med det. Du riskerar att skada tätskiktet vid byte och då står du där med ett badrum som du måste renovera. Ingen entreprenör kommer tycka att det är deras ansvar att betala renoveringen.