1 500 213 läst · 24 663 svar
1500k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Hur ser du att det är ett säkerhetsproblem? Vet inte vad du har för telefon men iPhone har haft två viktiga säkerhetsuppdateringar bara i augusti. På ett och ett halvt år har du troligen missat många säkerhetsuppdateringar.S Styrman_jansson skrev:
Något tips eller rekommendation på "CEE 16A 3fas kontakt till Typ2" laddkabel? Som man kan använda och ladda med vid tillfällen när man hälsar på hos nära som inte har laddbox? Ser att det finns en drös att välja mellan på amazon, ebay etc. Tänker att man kan undvika de modeller där man kan ställa laddström etc, hellre så lite som möjligt så kanske den istället kan fungera de enstaka gånger man behöver använda det. För laddström kan jag ju ställa i bilen
Har ju en Mach-E och den har en frunk som rymmer en hel del.Johannes Carlsson skrev:Mycket där som jag inte tycker spelar så stor roll. Typ som radar och sensorer, touch. Allt på skärmen funkar om det är löst bra och snabbt att justera. Tesla UI är ju bra på så sätt att justera klimatet går lika smidigt om inte snabbare än på min XC70 med reglage och knappar på fel plats. så länge man kan ändra det man vill, snabbt utan lagg och krångel är jag nöjd. Knappar känns dock safe. Såg en review på Xpeng där kartan/zoom laggade. Onödig dealbreaker..
Vilka bilar passar in och hur stor är en stor frunk?
Volvo EX40/EC40?
Ford Mustang Mach-E RWD?
Polestar 2?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Östergötland
· 4 120 inlägg
Det kommer ju upp påminnelser där det står vad uppdateringarna innehåller...P Pin skrev:
Tycker generellt det är dåligt att man lanserar en produkt som hela tiden behöver uppdateras för att vara säker. Men visst det är kanske världen vi lever i.
De som äventyrar säkerheten ligger steget före.S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 120 inlägg
Det är likadant med alla produkter och metoder, det fina med mjukvara är att man kan reparera på distans och att man slipper köpa nytt.S Styrman_jansson skrev:
Eftersom vi är på BH.. -tänk om de med enstegsfasad kunde fått en OTA-lösning på sina bekymmer, det hade nog välkomnats.
Är det en säkerhetsrisk med hårdvaran byter de ut den utan kostnad för dig. Då är det konstruktionsfel och inte hackers.S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 120 inlägg
Jag har haft en enklare där man kunde ställa laddströmmen som jag använda nästan dagligen i 3 år utan problem. Sålde dock den när jag gjorde mig av med förra elbilen för något år sedan.P PåLandet skrev:Något tips eller rekommendation på "CEE 16A 3fas kontakt till Typ2" laddkabel? Som man kan använda och ladda med vid tillfällen när man hälsar på hos nära som inte har laddbox? Ser att det finns en drös att välja mellan på amazon, ebay etc. Tänker att man kan undvika de modeller där man kan ställa laddström etc, hellre så lite som möjligt så kanske den istället kan fungera de enstaka gånger man behöver använda det. För laddström kan jag ju ställa i bilen
Nu köpte jag denna. Känns helt OK kvalitétsmässigt hittills å så följde det med en adapter till schuko för nödfall med.
Allvetare
· Östergötland
· 4 120 inlägg
Haha Fiat Sverige uppdaterar bara om kunden har hittat ett fel..D djac skrev:Det är en bra reflektion, vi kommer ju från ett tillstånd där bilen aldrig ändrades (förutom vid återkallelser) och om man ville ha någon ny funktion fick man köpa en ny bil.
Idag har man (jag) blivit så van vid att man köper en produkt som uppdateras för att klara nya förutsättningar och ständigt bli lite bättre och undermedvetet förväntar jag mig samma sak från en ny bil.
Jag påtalade några men då ville de ha betalt trots att bilen var under garanti.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 716 inlägg
Pratar man inredning så tycker jag en högt uppspecad EC40 absolut känns premium. Det är ju toppnivå på allt. Ska man över det är det typ EQS nivå. BMW i4 t.ex. är ju inte ett dugg bättre än Volvon. Möjligen ljudnivå då, men jämför man med IX1 och EQA/EQC är dom inte bättre, och saknar frunkP Pin skrev:
Det händer att bilar återkallas för åtgärder.S Styrman_jansson skrev:
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/mest-aterkallade-bilmodellerna-2023/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder