86 926 läst · 191 svar
87k läst
191 svar
Låt mig få kräkas ut allt!
Du är otrolig. RespektT Thel skrev:Projekt fasad har idag påbörjats.
Halva huset har stått på ren vana kan vi konstatera då 0 % av syllen kunde sparas samt stommen på halva huset. Andra halvan är det enbart ytligt men kärnfriskt och tort.
Vilket lyft det kommer bli för komforten känner jag redan då jag har 0 isolering i väggarna idag!! Fönsterna får sitta tills vidare då min budget inte tillåter allt nu på stubben. Hellre frisk vägg och myrfritt än dragiga fönster!
Tanken var att lyfta av källartaket då den ingången ska göras om och bli rak + att det inte finns något avlopp nere i botten men pga takets konstruktion fick det rivas helt. Så där får jag göra en nödlösning så länge när panelen sitter på plats.
Inga myror har påträffats men miljoner tveskärtar och spindlar 🤮
tråkigt nog så vart västkustskivan restad för halva fasaden och de glömde meddela detta så mer kommer på tisdag. Så får göra det som kan göras nu fram tills dess. Men sakta och säkert rör vi oss framåt Och snart är baksidan tilläggsisolera och med nya stommar och panel 😍
Tack!P pmd skrev:
Ja du. Stammar och grävning/dränering arbetar pappa med och fick hjälpa mig. Byta syll hjälper min gamla svärfar mig med då han är snickare. Där står jag och försöker lära mig om det är så att resterande 3 sidor behöver bytas med.
Resten har jag googlat, rådfråga och testar mig fram. 😊
Hatten av till superbra arbete!
Vi köpte också ett renoveringsobjekt med dålig el och läckande tak.
Den största skillnaden är att vi visste att allt var dåligt.
Det kommer bli ett superfint hem när det är färdigt.
Vi köpte också ett renoveringsobjekt med dålig el och läckande tak.
Den största skillnaden är att vi visste att allt var dåligt.
Det kommer bli ett superfint hem när det är färdigt.
Grymt kämpat med allting! Gällande den fruktansvärda värmen du upplever på sommaren så kan jag starkt rekommendera markiser. Hade vi inte haft markiser på vårt hus så vet jag inte vad jag hade gjort för att överleva sommaren.
Totalt glömt bort att visa resultatet. 2 veckor tog jobbet. Saknar fortfarande bräfoder och knutar och tanken är att dessa ska sättas dit i veckan. Men livet har kommit i vägen med världens monster influensa som fortfarande sitter i trots 3 veckors vila och ett diskbråck i nacken som kom tillbaka efter ett fall här hemma. Foder kommer blir röda och en ny altan ska byggas samt källaren måste lösas. Men rom byggdes inte på en dag 😉
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
vilken färg har rengalvad plåt?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Putsfasaden flagnar, relativt nytt hus
Fasad -
kan nån hjälpa mig att få fram en grundritning för platta,
Bygglov -
Lägenhetsventilationen låter fanimig värre än vad datorn gör!
Isolering -
Akrylat- eller alkydoljefärg - hjälp mig välja
Färg, Måla & Tapetsera