11 532 lĂ€st · 56 svar
12k lÀst
56 svar
Förvandlar kataloghuset till arkitektritat - Grand Designs
Inte direkt min stil men gillar verkligen nÀr personer gÄ all in för att förverkliga sin dröm. KÀnslan var verkligen att dessa tvÄ var oerhört drivna och fokuserade samt lyckades samarbeta pÄ ett suverÀnt sÀtt. Inte undra pÄ att han lyckats bygga upp (och enligt kommentarerna) lyckats sÀlja ett företag. Hatten av för bÄda tvÄ och tack för att vi fick följa deras projekt.
smaken Àr som...tycker absolut det vart snyggt men vore intressant att se lite ekonomiska poster , detta Àr ett favoritprogram och gillar "resorna" och klyschorna men budgeterna fÄr jag inget grepp om + att jag fattar att det inte Àr kul att visa nÄn som bygger en "vanlig" villa men programmet blir ju allt annat Àn folkligt, lÀgga 21 miljoner Àr inte mÄnga procent av oss som kan, tror jagB BobbyMel skrev:Inte direkt min stil men gillar verkligen nÀr personer gÄ all in för att förverkliga sin dröm. KÀnslan var verkligen att dessa tvÄ var oerhört drivna och fokuserade samt lyckades samarbeta pÄ ett suverÀnt sÀtt. Inte undra pÄ att han lyckats bygga upp (och enligt kommentarerna) lyckats sÀlja ett företag. Hatten av för bÄda tvÄ och tack för att vi fick följa deras projekt.
Fast det heter ju Grand designs inte mediokra projekt đtexas67 skrev:smaken Ă€r som...tycker absolut det vart snyggt men vore intressant att se lite ekonomiska poster , detta Ă€r ett favoritprogram och gillar "resorna" och klyschorna men budgeterna fĂ„r jag inget grepp om + att jag fattar att det inte Ă€r kul att visa nĂ„n som bygger en "vanlig" villa men programmet blir ju allt annat Ă€n folkligt, lĂ€gga 21 miljoner Ă€r inte mĂ„nga procent av oss som kan, tror jag
För egen del skulle jag gÀrna se att det vara Ànnu mer storslagna och dyra projekt men gissar att det inte Àr sÄ lÀtt att fÄ tag pÄ dessa. Spelar vÀl ingen roll om tittaren sjÀlv har rÄd eller ej. De mer jordnÀra projekten kollar jag snarare pÄ i husdrömmar pÄ SVT.
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 5 213 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 5 213 inlÀgg
De som har lite mer budget Àn 20 miljoner brukar inte vilja göra allt offentligt.B BobbyMel skrev:
Sommarstugebygget pÄ HÄskö hade passat bra i Grand design men bestÀllaren verkar inte ha ett behov att visa upp sig.
Gillade bĂ€gge "modellerna".. pĂ„ helt skilda vis! Ălskar sten o betong .. (helst lite tegel o stĂ„l ocksĂ„...) men Ă€r samtidigt en sucker för trĂ€hus med möjlighet till lite snickarglĂ€dje..
Dock har jag lite svÄrt att förstÄ "investeringen" av sÄ mycket pengar.. de flesta hus man bygger om sÄdÀr pass mycket.. brukar ju vara riktigt dyngiga (mÄnga fel och brister som ska ÄtgÀrdas pga Älder/skador)!
Iof.. man kan ju kringgÄ lite regler genom att "renovera" ett befintligt hus.. gentemot att faktiskt bygga ett nytt! SÄ dÀr kan det ju finnas en poÀng.
Men oavsett, skulle sjÀlv inte kunna göra det mot ett sÄ fint hus - men jag skulle inte ha nÄgot emot att bo i deras "nya" hus heller! (för som sagt, jag tycker det ocksÄ var jÀttefint!)
SÄÄ nu nÀr det ÀndÄ Àr gjort.. sÄ fÄr vi hoppas de trivs riktigt bra och lever lyckliga dÀr i alla sina dagar
Dock har jag lite svÄrt att förstÄ "investeringen" av sÄ mycket pengar.. de flesta hus man bygger om sÄdÀr pass mycket.. brukar ju vara riktigt dyngiga (mÄnga fel och brister som ska ÄtgÀrdas pga Älder/skador)!
Iof.. man kan ju kringgÄ lite regler genom att "renovera" ett befintligt hus.. gentemot att faktiskt bygga ett nytt! SÄ dÀr kan det ju finnas en poÀng.
Men oavsett, skulle sjÀlv inte kunna göra det mot ett sÄ fint hus - men jag skulle inte ha nÄgot emot att bo i deras "nya" hus heller! (för som sagt, jag tycker det ocksÄ var jÀttefint!)
SÄÄ nu nÀr det ÀndÄ Àr gjort.. sÄ fÄr vi hoppas de trivs riktigt bra och lever lyckliga dÀr i alla sina dagar
Liknande trÄdar
-
Husdrömmar - Förvandlar konservfabriken till drömhus med stolpverk och Äterbruk
Artikelkommentarer -
Gustav förvandlar ruinen till delikat bostad - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Hur förvandlar jag spaljérÀcke till nÄgot snyggt
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur förvandlar man mörkbetsade massiva ekluckor till ljusare köksluckor?
FĂ€rg, MĂ„la & Tapetsera -
Avslutad: Vinn stickan som förvandlar din tv till en smart-tv
TĂ€vling