Var det inte en massa allvarliga hälsoproblem med just flytspackel?
 
R
S sinuslinus skrev:
Vet inte vad din betongare jobbar med men det brukar vara andra firmor som flyter såna golv än betonggjutare.

[länk]
Läste lite och den är inte lämplig till golvvärme så där är anledningen!!
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
richardtenggren
R Rejäl skrev:
Finns det flytspackel som blir till färdig yta?
Industrispackel funkar ju så.

Glömde uppdatera, så såg de andra kommentarerna nu😅

Jag reagerade mest på att man trodde sig få en bra yta på en gammal platta som aldrig var tänkt för att slipas så.
Min kompis ritade ett hus där det skulle vara slipad betong, de armerade plattan väldigt mycket mer än vid en traditionell platta som jag förstod det för att undvika sprickor.
 
R
richardtenggren richardtenggren skrev:
Industrispackel funkar ju så.
Ja men det är inte snyggt om man jämför med ett slipat betonggolv samt så är jag tveksam till att det är lämpligt som färdig yta i ett bostadsutrymme..
 
richardtenggren
R Rejäl skrev:
Ja men det är inte snyggt om man jämför med ett slipat betonggolv samt så är jag tveksam till att det är lämpligt som färdig yta i ett bostadsutrymme..
Så är det nog, men finns ju designspackel också.
Vi tänkte lägga industrispackel i hobbyrummet, men nu har jag klinker över dit så blir bara att spackla plant :)
 
R
richardtenggren richardtenggren skrev:
Så är det nog, men finns ju designspackel också.
Vi tänkte lägga industrispackel i hobbyrummet, men nu har jag klinker över dit så blir bara att spackla plant :)
Design spacklet bör man inte lägga där golvvärme finns läste jag mig till annars hade det varit ett bra alternativ..
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Slutklämmen från Mark lät precis som att alla ”tråkiga kataloghus”-ägare har 8 mille att lägga på renovering, tjena!
 
  • Gilla
  • Haha
Neimar och 5 till
  • Laddar…
Grymt att de följde tidsplanen, men samtidigt var det inte billigt.

Min funderingar var även kring betonggolvet - blir det inte kallt på golvet med naken betong utan golvvärme?
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Golvsliparen har ju gjort mirakel, ser ut som platsgjuten terrazzo. Resten av interiören är kaoz.
 
  • Gilla
Pankow och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Läste lite och den är inte lämplig till golvvärme så där är anledningen!!

Har golvvärme, flytspackel och liv så visst går det om man träffar rätt personer.
 
  • Nyflytat flytspackelgolv i ett rum med en modern eldstad och designerlampa som hänger från taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat rum med polerat flytspackelgolv, central taklampa och en eldplats med en vit stol framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
lmgmags och 23 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Har golvvärme, flytspackel och liv så visst går det om man träffar rätt personer.
supersnyggt!!!!!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag var helt inställd på att det skulle bli bandfalsat med den budgeten.
Ser nu att det var bandfalsat på 3D renderingarna.
 
  • Gilla
erikjakan och 1 till
  • Laddar…
Tycker det blev bättre än förväntat, men jag är tveksam till trappen. Känns som man byggt en liknande vi har i vårt hus från 50-talet. Dvs så trång och inbyggd så det är omöjligt att ens få upp en enkelsäng utan att skruva sönder den.
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Det blev väl ok, vissa saker bättre än andra enligt min subjektiva åsikt.
Dock tveksamt att det känns värt 21 miljoner på Onsala men har man pengarna och det trillar in mer så kanske det blir en oviktig detalj i sammanhanget.

Tycker nog de två tidigare avsnitten lyckades bättre med sina hus och vad de fick för sina pengar.
 
  • Gilla
Mangan13 och 2 till
  • Laddar…
Känns som det är för mycket pengar med tanke på läge och hus och svårt att få igen det. Men visst nu har dom inte byggt för att flytta men man vet aldrig vad som händer.

Gillade huset men inredningen var inte min melodi.
 
  • Gilla
Bazinga och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.