562 087 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Ja, jag har råkat ut för det. La byggmax renoveringsspån, tyckte att det blev illa, och insåg att texten "denna sida upp" inte skulle vara uppåt utan nedåt 🤪. Men det gick att vända typ 4x1,5m golvv efter att limmet torkat.
Ingen byggblooper men jag lånar tråden
Skulle få av ventilkåpan på traktorn för att göra rent oljefällan samt justera ventiler.
Men vad tusan? Märkliga bultskallar på denna kåpa.. XZN M12 Googlade jag mig till.
Ringa runt och fick tag på en kompis som är meck med just en sådan XZN M12 100mm hylsa att låna ut.
In med barn i bilen och iväg. ~50 min senare, tillbaka och kan äntligen fortsätta.
Lossar spridare för att komma åt bultarna, yes! Hylsan passar!
Sitter så in i bomben, men lyckas lossa först en, sedan två.
Innan jag inser att jag lossar bultarna till topplocket. Ventilkåpan sitter med vanliga 13mm muttrar 😂
Hade inte behövt lossa spridarrör, soppaslangar etc etc...
Var nära på att lämna walk over där och då..
Skulle få av ventilkåpan på traktorn för att göra rent oljefällan samt justera ventiler.
Men vad tusan? Märkliga bultskallar på denna kåpa.. XZN M12 Googlade jag mig till.
Ringa runt och fick tag på en kompis som är meck med just en sådan XZN M12 100mm hylsa att låna ut.
In med barn i bilen och iväg. ~50 min senare, tillbaka och kan äntligen fortsätta.
Lossar spridare för att komma åt bultarna, yes! Hylsan passar!
Sitter så in i bomben, men lyckas lossa först en, sedan två.
Innan jag inser att jag lossar bultarna till topplocket. Ventilkåpan sitter med vanliga 13mm muttrar 😂
Hade inte behövt lossa spridarrör, soppaslangar etc etc...
Var nära på att lämna walk over där och då..
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
Aahh vad håller jag på med... tillverkade "kreg-pluggarna" för att smälta in i fel hål, dom öppna hålen ska användas för att skruva upp på väggen och ska alltså lämnas öppna. Givetvis märktes det först när alla var limmade och det mest irriterande är att det är inte första gången, och säkert inte sista 😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag hörde på radio idag med ett halvt öra, att man stängt av en kaj efter 5 år, de hade byggt en miljövänlig kaj, men nu var den så dålig och stängts av i väntan på att bygga en ny kaj i traditionellt impregnerat virke 😮
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
https://www.mitti.se/nyheter/hallba...gen-kostade-27-miljoner-6.3.242948.506b2b6b57Isakare skrev:
Postades i Organowood-tråden