Min toalett har i fyllts långsamt ett tag, men jag börjar misstänka att det tar ännu längre tid nu. Och även när den är fylld så gör den små läten ibland. Men den står liksom inte och rinner hela tiden, utan det är tydligt att den ändå slutar när den är fylld.
Någon idé om vad jag kan göra? Jag filmade hur det ser ut medan den fylls på
Behöver jag stänga av vattnet? Isåfall vart ska jag skruva?
Toaletten är en ido, vet inte exakt modell
Någon idé om vad jag kan göra? Jag filmade hur det ser ut medan den fylls på
Behöver jag stänga av vattnet? Isåfall vart ska jag skruva?
Toaletten är en ido, vet inte exakt modell
Här ser det ut att sitta nåt man kan vrida på. Detta röret går både till duschen, handfatet och toaletten. Medan det andra röret bara går till duschen och handfatet. Gissar att det är kallvatten i det förstnämnda röret då?
Stäng ventilen på det rör som går till toaletten, helst inkommande till badrum.
Ventilen som sitter VID toaletten är första stället där jag tror det kan samlas skräp. Sen inne i toaletten.
Men vattnet behöver vara avstängt.
Det finns många sorts ventiler och ännu fler toaletter, och jag tror du behöver googla hur man tar isär och rengör just din modell.
Jag har för mig silen satt nånstans mellan toalett och kran/slang som går från toa till vägg (ibland ingen slang utan rör).
Är man osäker kanske man ska ta in nån som kan. Annars är det viktigt kolla att vatten avstängt och att man kan återmontera allt och det är tätt när man är klar...
Ventilen som sitter VID toaletten är första stället där jag tror det kan samlas skräp. Sen inne i toaletten.
Det finns många sorts ventiler och ännu fler toaletter, och jag tror du behöver googla hur man tar isär och rengör just din modell.
Jag har för mig silen satt nånstans mellan toalett och kran/slang som går från toa till vägg (ibland ingen slang utan rör).
Är man osäker kanske man ska ta in nån som kan. Annars är det viktigt kolla att vatten avstängt och att man kan återmontera allt och det är tätt när man är klar...
Stort tack. Kan du se på videon att det rinner för långsamt? För jag misstänker också att den läcker iom att den varannan minut fyller på med lite vatten. Det kan ju vara en kombination av det båda ocksåJ JohanLun skrev:Stäng ventilen på det rör som går till toaletten, helst inkommande till badrum.