258 088 läst · 941 svar
258k läst
941 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
jag hjälpte en kompis en vår med hans firma som sålde spabad och gjorde service på dom när mössen had flyttat in på vintern och visa bad såg ut som spagetti under när varje rör till jetsen har blivit uppäten och vi låg i flera timmar att först skära bort isolering skummet för att komma åt och bytta men det fick ju kunden stå förfredrikchail skrev:
tänkte bara varna dig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Usch då! Det lät inte alls roligt.. tack för tipset! Det vill man ju gärna inte ska hända 😅M maria01 skrev:jag hjälpte en kompis en vår med hans firma som sålde spabad och gjorde service på dom när mössen had flyttat in på vintern och visa bad såg ut som spagetti under när varje rör till jetsen har blivit uppäten och vi låg i flera timmar att först skära bort isolering skummet för att komma åt och bytta men det fick ju kunden stå för
tänkte bara varna dig
Spabadet är testkört och vi hade lite småläckage från ett par munstycken, som tur var kunde jag dra åt dom med en 10mm insex. Det står och smådroppar från ett lite större munstycke som man behöver tömma vattnet och lossa muttern på baksidan, så det får vi leva med fram till våren tänker jag 😄 nu vill vi bara njuta av vårt bad 👍
Sambon har jobbat på och då är all inredning på plats! Vi ska få upp någon form av belysning, det får man klura lite på 😄
Sambon har jobbat på och då är all inredning på plats! Vi ska få upp någon form av belysning, det får man klura lite på 😄
Renoverare
· Värmland
· 779 inlägg
trallbrädor runt frigoliten i mörkare bets 👌 blev kanon detta 😎
Taklist, dörrfoder och golvsockel på plats i hallen! Nu ska bara skarvlisten mellan hall och kök bytas ut då tidigare vägg som den går emot var längre ut 😄
Lite sent svar kanske men kan bara instämma med råttgift.fredrikchail skrev:
Har haft besök av råttor/möss och det är ingen rolig historia. Snackar man med de som repar/försäkringsbolag så är det tyvärr ganska vanligt.
De små gnagarna har ju tillgång till vatten o värme så de tycker tyvärr att det är otroligt trevligt att bo där..
Ja, det låter ju inte alls roligt om det skulle hända.. tack för tipset! Det är ju en billig försäkring att köpa råttgift då 👍Buuzzz skrev:Lite sent svar kanske men kan bara instämma med råttgift.
Har haft besök av råttor/möss och det är ingen rolig historia. Snackar man med de som repar/försäkringsbolag så är det tyvärr ganska vanligt.
De små gnagarna har ju tillgång till vatten o värme så de tycker tyvärr att det är otroligt trevligt att bo där..
Vad är det för täckning ni har på insidan innanför täckskivorna? Har själv gjort samma sväng med ett beg. spabad. Blir riktigt bra det där 🤩fredrikchail skrev: