418 149 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Nej. Lin och pasta fungerar inte. Jag har provat både fusili och spaghetti, men det läcker likt förbannat.N Niq skrev:Alltså lin och pasta fungerar bra ihop men lin och tejp blir inte bra tillsammans. Det är viktigt att det löper lätt så ibland kan man behöva smörja när man använder tejp. Det gör inget om det läcker medans man håller på men det ska vara tätt när man är färdig. Om man har fyllt för mycket eller om det är något hinder på vägen kan det bli övertryck och man får backflöde
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 615 inlägg
Ser också att etiketterna sitter upp och ner på ca hälften av trallen. Det blir ingen gubbe glad av, men du kanske siktar på ledsen gubbe?
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Alldeles för försent egentligen men farsan ansvarade för ena pralinlinjen på marabou i upplands väsby och när körsbärspralinerna skulle tillverkas så blev det obeskrivligt grisigt utmed hela linjen kan jag säga, stackars farsan…Alfredo skrev:
Ännu roligare när pralinplattorna en gång kilades fast i ett av torkskåpen och det blev en fin hög under och runt om 😥 mmm marabou
Körsbären var den svåraste/långsammaste och antagligen dyraste pralinen att tillverka så att den försvann var nog bara en tidsfråga. Alla på linjen fick ”privilegiet” att vara på stationen där man skulle stoppa i körsbär i pralinerna som saknades… 😝 Bad om att få jobba på en annan avdelning nästa sommar.
Trillingnöten blev ju förstås för dyr till slut också, tragiskt.
Alla skyltar var på finska överst och svenska under, måste ha varit 80-90% finnar 👍😊
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 615 inlägg
Hej!
Jag skulle vilja ha lite köpråd.
Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut. Vilken storlek är störst och finns den på avbetalning så det inte blir så dyrt?
Sen behöver jag ny mobil. Krav är att kunna ignorera kompisar, ladda ner porr på bussen och stalka mitt ex. Gärna inklusive abonnemang och försäkring.
Bring it on byggahusexperter!
Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut. Vilken storlek är störst och finns den på avbetalning så det inte blir så dyrt?
Sen behöver jag ny mobil. Krav är att kunna ignorera kompisar, ladda ner porr på bussen och stalka mitt ex. Gärna inklusive abonnemang och försäkring.
Ska du kolla på linjär tv, OS stundar runt hörnet?P Pin skrev:Hej!
Är avbetalning ett krav på mobilen också, vilken buss åker du?