N Niq skrev:
Alltså lin och pasta fungerar bra ihop men lin och tejp blir inte bra tillsammans. Det är viktigt att det löper lätt så ibland kan man behöva smörja när man använder tejp. Det gör inget om det läcker medans man håller på men det ska vara tätt när man är färdig. Om man har fyllt för mycket eller om det är något hinder på vägen kan det bli övertryck och man får backflöde
Nej. Lin och pasta fungerar inte. Jag har provat både fusili och spaghetti, men det läcker likt förbannat.
 
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nej. Lin och pasta fungerar inte. Jag har provat både fusili och spaghetti, men det läcker likt förbannat.
Har du gängat åt rätt håll ❓
 
Bärlinor och reglar i trä monterade på en husfasad, fotograferat underifrån. Streckmarkeringar och prislappar synliga på bärlinorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har jag vänt bärlinorna rätt, svårt att veta om glad eller sur gubbe räknas in mot eller ifrån huset?
Fina sidan utåt iaf.
 
  • Haha
djanlov och 1 till
  • Laddar…
Bärlinan blir nog bra en skruv eller två så håller den bra ihop. Däremot skarven som jag markerat på bilden är helt fel och nu kommer hela huset bli mögelskadat ruttna bort och behöva en aspestsanering.
Bilden visar en träkonstruktion med en märkt skarv och del av en bärlina. Skarven är markerad med en röd cirkel, och en vertikal avloppsrör syns till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
djanlov och 2 till
  • Laddar…
Ser också att etiketterna sitter upp och ner på ca hälften av trallen. Det blir ingen gubbe glad av, men du kanske siktar på ledsen gubbe?
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ser också att etiketterna sitter upp och ner på ca hälften av trallen. Det blir ingen gubbe glad av, men du kanske siktar på ledsen gubbe?
Glöm inte jämställdheten varannan ska vara gumma
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den mest delikata pralinen av dem alla!
Alldeles för försent egentligen men farsan ansvarade för ena pralinlinjen på marabou i upplands väsby och när körsbärspralinerna skulle tillverkas så blev det obeskrivligt grisigt utmed hela linjen kan jag säga, stackars farsan…

Ännu roligare när pralinplattorna en gång kilades fast i ett av torkskåpen och det blev en fin hög under och runt om 😥 mmm marabou

Körsbären var den svåraste/långsammaste och antagligen dyraste pralinen att tillverka så att den försvann var nog bara en tidsfråga. Alla på linjen fick ”privilegiet” att vara på stationen där man skulle stoppa i körsbär i pralinerna som saknades… 😝 Bad om att få jobba på en annan avdelning nästa sommar.

Trillingnöten blev ju förstås för dyr till slut också, tragiskt.

Alla skyltar var på finska överst och svenska under, måste ha varit 80-90% finnar 👍😊
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Glöm inte jämställdheten varannan ska vara gumma
Sist jag pratade om sura tanter fick jag äta upp det i månader. Glädjeflickor törs jag inte heller nämna.

Så näe, den lätta går jag inte på!
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sist jag pratade om sura tanter fick jag äta upp det i månader.
Ska du äta sura tanter bör du sköja dem först! 😳
 
  • Wow
  • Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sist jag pratade om sura tanter fick jag äta upp det i månader. Glädjeflickor törs jag inte heller nämna.

Så näe, den lätta går jag inte på!
Sega gubbar är goda.
En påse med Nidar Laban Seigmenn godisbitar i olika färger och smaker, som äpple, citron och hallon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Hej!

Jag skulle vilja ha lite köpråd.

Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut. Vilken storlek är störst och finns den på avbetalning så det inte blir så dyrt?

Sen behöver jag ny mobil. Krav är att kunna ignorera kompisar, ladda ner porr på bussen och stalka mitt ex. Gärna inklusive abonnemang och försäkring.

Bring it on byggahusexperter!
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
R
En demonisk varelse med brinnande ögon och horn omgiven av eld och glöd, med texten "Tequila" placerad över bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R
@Alfredo ser ut som din hen till Karo har fått konkurans ovan, dessutom gillar sprit😉
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut.
Brukar du köra Byggahus på smart-tvn?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hej!

Jag skulle vilja ha lite köpråd.

Dels behöver jag en ny stor smart-tv eftersom batteriet i fjärren snart är slut. Vilken storlek är störst och finns den på avbetalning så det inte blir så dyrt?

Sen behöver jag ny mobil. Krav är att kunna ignorera kompisar, ladda ner porr på bussen och stalka mitt ex. Gärna inklusive abonnemang och försäkring.

Bring it on byggahusexperter!
Ska du kolla på linjär tv, OS stundar runt hörnet?

Är avbetalning ett krav på mobilen också, vilken buss åker du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.