C cpalm skrev:
Jo, det är olika formattering visst är det så.

Så vad är slutsatsen? Att TS skall ha en nätdel som levererar 7,0A DC konstantström, max 28V ?
Yup!
Jag länkade till en Mean Well som bör gå att ställa in till det.

M MartinP666 skrev:
Är det inte ytterligare ett sätt att försvåra för oss som vill använda billigare varianter än deras "originalprodukter" då?
Inte omöjligt. Trist är det oavsett.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Yup!
Jag länkade till en Mean Well som bör gå att ställa in till det.
Jag har beställt en sådan, återkommer när jag testat!

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
C
M MartinP666 skrev:
Är det inte ytterligare ett sätt att försvåra för oss som vill använda billigare varianter än deras "originalprodukter" då?
Kanske utvecklarna drog i sig lite för många cerveza när de konstruerade strömförsörjningen.
(Ni som sett Automower-dokumentären fattar piken)

Nu har jag kopplat in transformatorn, köpte den som länkades tidigare i tråden. Missade att den skulle komma utan stickpropp för 230v så det fick jag åka och köpa, men det var ju en bagatell i sammanhanget, enkelt att koppla på.

Klippte av kabelstumpen med 28v-kontakten från originaltrafon och satte på den nya med krympslang, och kopplade in det hela till laddaren. Grönt ljus direkt, och inga felmeddelanden.

Finns det någon anledning att mäta och eventuellt justera trafon ändå, eller är det bara att låta den köra på nu när klipparen verkar vara nöjd med läget? Den står och laddar för fullt nu.

Jag har lånat hem en multimeter men det verkar lite bökigt att mäta strömstyrkan. Har bara två sladdar med "pinnar" i ändarna, inga klämmor alls.

Så här blev det:

• Hand som håller en LED-drivdon kopplad till elkontakter i ett heminredningsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
OFP och 3 till
  • Laddar…
Hej!
Jag har också problem med min transformator till min 440 så jag tänkte höra om det funkar fortfarande med den du beställde? Har gjort några justeringar efteråt? Det är ju några månader sedan du installerade den modifierade…

Valmet705 Valmet705 skrev:
Hej!
Jag har också problem med min transformator till min 440 så jag tänkte höra om det funkar fortfarande med den du beställde? Har gjort några justeringar efteråt? Det är ju några månader sedan du installerade den modifierade…
Hej! Det funkar strålande, har inte behövt göra någonting utan den bara kör och kör!

Tack för svaret…då tänker jag beställa en också. Original är ju tok för dyr alltså.

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Tack för svaret…då tänker jag beställa en också. Original är ju tok för dyr alltså.
Dubbelkolla så att du beställer rätt storlek bara (dvs den kraftigare modellen), och glöm inte att skaffa stickpropp samt krympslang!

Ja. Tänkte beställa hlg-185h-30a. Eller menar du hlg-240h-30a?

Ja. Tänkte beställa hlg-185h-30a. Eller menar du hlg-240h-30a?
Precis, jag tror du bör ha 240 för att vara säker på att få tillräcklig effekt. Det är i alla fall den jag har.

ja det är kanske lika bra att beställa 240 . Om klipparen meddelar något tokigt så går det isåfall justera spänning och amperen neråt. Lika bra att ha marginal till att justera.

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Så här blev det:
Hej, vet du var + och - ska ligga i kontakten, så som man ser din bild ovan. plus till höger eller vänster? mvh magnus.

Mbent Mbent skrev:
Hej, vet du var + och - ska ligga i kontakten, så som man ser din bild ovan. plus till höger eller vänster? mvh magnus.
Minns inte hur jag gjorde, är det olika färg på ledarna så sätt röd på plus och svart på minus. Förutsätter att du pratar om svagströmssidan, dvs den mellan transformatorn och laddstationen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.