4 361 842 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Putsade klart inne, men där blev det inget foto. Sedan på utsidan. Lägre krav på finish här, då det ska dräneras i höst och först därefter är puts och målning aktuellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
är inte gulsåpa och grönsåpa samma.nino skrev:
Det är bara så att man är van med olika färg i olika delar av landet
Jo precis. Gul såpa från djurfett i övre halvan av landet, grön såpa från växter inklusive någon illgrön sort som jag inte minns namnet på. I dag är såpan av tall men man har grönt färgämne till grön såpa.Appendix skrev:
Kul att spika panel, valde så klart skuggsidan idag.
Det får räcka så för idag.
Fråga inte varför det sitter dubbla spikar på vissa brädor, jag skyller på värmen.
Kommunens kontrollant var också på plats, dimensionering kontrollerades steg för steg av mätarlarven. 😆
Det får räcka så för idag.
Fråga inte varför det sitter dubbla spikar på vissa brädor, jag skyller på värmen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kommunens kontrollant var också på plats, dimensionering kontrollerades steg för steg av mätarlarven. 😆
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte just något alls. Jag funderade på att gå ut och riva lite mer i balkongen efter middagen, men fattade det klokare beslutet att lägga tiden på familjen och firandet av mors dag istället.
En större del av dagen ägnades dock åt att inhandla material till den nydesignade balkongen, så färg och träbitar ligger nu i garaget och väntar på att få kapas till och målas.
En större del av dagen ägnades dock åt att inhandla material till den nydesignade balkongen, så färg och träbitar ligger nu i garaget och väntar på att få kapas till och målas.